شش شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان

شش شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان
شش شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان

اداره کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی مجوز برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان مربوط به دوره مالی ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ را با شش شرط صادر کرد.

به گزارش توسعه پویا از پایگاه خبری پولی مالی، صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک سامان برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در سامانه کدال نشان می‌دهد که سود خالص این بانک با ۲۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۲هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان رسیده است.
براین اساس سود خالص هر سهم این بانک هم از ۲۰۶ ریال به ۶۳۸ ریال افزایش یافته است.
در نامه بانک مرکزی درباره صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان برای تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ آمده است که این مجوز منوط به طرح صورت‌هالی مالی واصله خواهد بود.

اولین شرط بانک مرکزی، اعمال ثبت‌های اصلاحی لازم حداقل به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بابت جبران بخشی از کسری ذخیره اختصاصی مطالبات مشکوک الوصول ۰علاوه بر یک هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان ذخیره اختصاصی مندرج در صورت‌های مالی) و اصلاح حساب‌های بانک از این بابت بلافاصله بعد از برگزاری مجمع عمومی عنوان شده است.
نهاد ناظر دومین شرط خود را جلب توجه صاحبان سهام در مجمع به سه موضوع «رعایت کامل مفاد دستورالعمل طبقه‌بندی دارایی‌ها؛ موضوع بند ۴ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی»؛ «ضرورت ترمیم سرمایه نظارتی و افزایش سرمایه بانک از محل آورده نقدی سهامداران با توجه به نسبت کفایت سرمایه مندرج در صورت‌های مالی» و «مازاد سود علی‌الحساب پرداختی بانک به سپرده‌های سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان» اعلام کرده است.
بانک مرکزی سومین شرط خود را هم برای برگزاری مجمع این بانک «عدم توزیع سود تسعیر اقلام ارزی با عنایت به بخشنامه ۳۷۶۹۸۳/۰۰ مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ این بانک» عنوان کرده است.

«ممنوعیت توزیع سود از محل سود انباشته و سود سال جاری به استثنای حداقل مقرر در قانون تجارت» هم چهارمین شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک سامان است.
پنجمین و ششمین شروط هم قرائت نامه بانک مرکزی در مجمع عمومی و درج مقاد آن در صورتجلسه و مصوبات مجمع عمومی و بارگذاری این شروط بر روی سامانه کدال بورس هستند.
نهاد ناظر پولی همچنین از بانک سامان خواسته تا صورت‌های مالی حسابرسی شده و مصوب سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ خود را در سامانه مهتاب بارگذاری کرده و یک نسخه آن را به همراه تصویر صورت‌جلسه به اداره نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری ارسال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *