- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

شرکت‌های بزرگ اقتصادی، خیرین توسعه در کشور هستند

شرکت‌های بزرگ اقتصادی، خیرین توسعه در کشور هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
شرکت‌های بزرگ اقتصادی، خیرین توسعه در کشور هستند [۱]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آثار مشارکت شرکت‌های بزرگ در اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در این طرح از ظرفیت شرکت‌های توانمند برای توسعه متوازن و کارآفرینی استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲] به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی با شرکت فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل با اشاره به ذخایر معدنی کشور گفت: ما در حوزه معادن و صنایع معدنی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی را داشتیم، در حوزه فولاد در رتبه دهم جهانی قرار داریم؛ ایران علاوه بر اینکه نفت‌خیز است یک کشور معدن‌خیز نیز است و در اکثر استان‌ها و مناطق مختلف کشور، معادن فلزی و غیرفلزی وجود دارد.

اقدام مهم وزارت صمت در راستای رفع موانع برون سازمانی در حوزه تولید

وزیر صمت با تاکید بر عزم وزارت صمت در رفع موانع سرمایه‌گذاری، به تدوین بسته پیشنهادی در این خصوص برای سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله به زودی این بسته به تصویب دولت خواهد رسید و امیدواریم خیلی زود آثار اجرایی شدن آن را در زمینه رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور شاهد باشیم.

شرکت‌های بزرگ اقتصادی، خیرین توسعه در کشور

وی در خصوص تفاهم‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی بیان داشت: مشارکت در این کار یک همت و کار ماندگار خواهد بود و با توجه به اینکه این کار از سوی شرکت‌ها به صورت داوطلبانه انجام می‌شود می‌توان آن را یک اقدام خیرانه در حوزه توسعه توصیف کرد.

مدیریت کسب و کار بومی با کمک شرکت‌های بزرگ

رزم‌حسینی در ادامه صحبت‌های خود با توضیح اینکه در کشور ثروت وجود دارد اما به آموزش نیاز است تاکید کرد:مشاغل بومی و محلی نباید از بین بروند، بلکه شرکت‌های بزرگ و دارای ظرفیت، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در هر منطقه، با ایجاد یک تیم مطالعاتی، ظرفیت‌های کسب و کار بومی را در منطقه شناسایی می‌کنند و آن را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن در کشور ،تصریح کرد: برای اینکار از شرکت‌های توانمند به عنوان خیرین توسعه استفاده می‌کنیم تا کارآفرین تربیت کنیم.

رزم حسینی در ادامه ضمن بازدید از بخش‌هایی از این واحد تولیدی از محصولات جدید فولادی این شرکت (سیم لاستیک و …)رونمایی کرد.

همچنین عملیات اجرایی طرح فولاد آلیاژی، کلاف آلیاژی و بزرگترین تصفیه خانه پساب فولاد ایران با حضور وزیر صمت، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل، استاندار اصفهان و مدیران وزارت صمت ،آغاز شد.

گفتنی است شرکت فولاد سپید فراب کویر آران و بیدگل با سرمایه‌گذاری حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال و تولید انواع میلگرد موجب ایجاد اشتغال برای ۶۵۰ نفر در این منطقه شده است.

[۳] [۴]