«سیمانا» ؛ سودآور و ارزش آفرین

«سیمانا» ؛ سودآور و ارزش آفرین
«سیمانا» ؛ سودآور و ارزش آفرین
شرکت سرمایه‌گذاری کاریزما پس از راه‌اندازی صندوق های متعدد در بازار سرمایه که با استقبال فراوان سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی روبرو گردید پس از اخذ نظرات کارشناسی تصمیم به افتتاح صندوق بخشی صنعت سیمان گرفته است.

توسعه پویا، از آنجا که صنعت سیمان یکی از پرطرفدارترین و سودآورترین صنایع بورسی ایران می باشد صندوق بخشی «سیمانا» فرصتی منحصر به فرد برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا از بازدهی چشمگیر صنعت سیان در بورس بهره مند شوند.

صندوق بخشی سیمانی چیست؟ | آشنایی با صندوق بخشی سیمان

سیمانا نقدشوندگی بالایی دارد و به سرمایه گذاران امکان می دهد که بدون نگرانی و در هر زمانی، واحدهای صندوق را خرید و فروش کنند.

شایان ذکر است با توجه به عملکرد سایر صندوق های تحت مدیریت کاریزما مثل اهرم، کهربا، کارا، کمند و کاریس، خرید واحدهای صندوق سیمانا با یمت اسمی می تواند در آینده بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

سبدگردان کاریزما به عنوان نخستین سبدگردان کشور، با ارائه راهکارهای الی یکپارچه و نوآورانه، از جمله ۱۹ صندوق سرمایه گذاری، اعتماد طیف گسترده ای از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را با نیازهای مختلف جلب کرده است.

برای شرکت در این پذیره‌نویسی، لینک دکمه زیر را کلیک نمایید:

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

دارایی صندوق‌ های بخشی سیمان

صندوق بخشی سیمانی چیست؟

صندوق بخشی چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان اینگونه گفت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، نوعی از صندوق سهامی هستند که بر سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص تمرکز می‌کنند. این صندوق‌ها بیشتر پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را به سهام مرتبط با صنعتی که صندوق بر مبنای آن تشکیل‌شده است، تخصیص می‌دهند.

در واقع، هدف صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، کسب بازدهی از یک صنعت خاص است. این نوع از صندوق‌ها، با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های یک صنعت خاص، می‌توانند از رشد آن صنعت بهره‌مند شوند و بازدهی بالاتری از سرمایه‌گذاری مستقیم کسب کنند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از دسته‌بندی‌های رایج در بورس، تقسیم‌بندی شرکت‌ها براساس صنعتی است که در آن فعالیت می‌کنند. بر همین اساس، صندوق بخشی سیمانی از نماد شرکت‌های فعال در صنعت سیمان، آهک و گچ تشکیل ششد‌ه است.

نحوه عملکرد صندوق بخشی سیمانی چگونه است؟

فرض کنید در یک بازه زمانی خاص، صنعت سیمان به طور چشمگیری اوج بگیرد. در این صورت می‌توانید به جای صرف زمان برای تحلیل سهم‌های این صنعت و سرمایه‌گذاری در سهام آن، با خرید صندوق بخشی سیمانی، از کل این صنعت سود مناسبی کسب کنید. با رشد بازار سرمایه و ایجاد صندوق‌های بخشی متنوع، امکان کسب سود از صنایع مختلف، از طریق خرید این نوع از صندوق‌ها، ایجاد شد‌ه است.

با این حال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، ریسک بالاتری نسبت به صندوق‌های سهامی و مختلط دارند. زیرا این صندوق‌ها، به دلیل سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص، بیشتر در معرض نوسانات و ریسک‌های صنعت هستند.

گاز بزرگترین کارخانه سیمان کشور بطور کامل قطع شد

دارایی صندوق‌ های بخشی سیمان چگونه است؟

صندوق‌های سیمانی از انواع صندق‌های سرمایه‌گذاری بخشی هستند که حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های آن از سهام شرکت‌های فعال در حوزه سیمان، آهک و گچ تشکیل شده‌ است. مدیران این صندوق‌های بخشی سیمان تنها مجازند که ۱۰ درصد از سهام دیگر صنایع را در آن سرمایه گذاری کنند و همچنین این امکان وجود دارد تا سقف ۱۵ درصد از دارایی‌ها را با اوراق با درآمد ثابت و تا ۵ درصد از گواهی سپرده کالایی تشکیل شود .

چه عواملی در قیمت سهام سیمان موثر است؟

عوامل زیادی بر کم و زیاد شدن قیمت سیمان تاثیر دارد. در ادامه برخی از مهم ترین عوامل تغییر قیمت در صندوق بخشی سیمانی را ذکر می کنیم:

  • شرایط آب و هوایی و تغییر فصل
  • کمبود برق و قطعی برق کارخانه‌ها
  • نوسانات دلار و تورم
  • کمبود تولید داخلی به علت مشکلات کارخانه‌ها
  • عدم تقاضا و خرید مردم به دلایل متعدد
ارزیابی اثرات زیست محیطی کارخانه سیمان و صنایع وابسته

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82460

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *