- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

جهش سود ۹۴۰ میلیاردتومانی برای شرکت بیمه کوثر

آقادادی خبر داد: شرکت بیمه کوثر توانست در شش ماهه نخست سال ۹۴۰ میلیارد تومان سود کسب کند که این رقم در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده‌است.

به گزارش توسعه پویا [۲]، ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل بیمه کوثر در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه که به مناسبت سیزدهمین سالروز تاسیس این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: شرکت بیمه کوثر، توانست در سال ۱۴۰۱ با فروش ۸۳۸۲ میلیارد تومان سهم ۴/۶ درصدی در صنعت بیمه را کسب کند که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش مستقیم و مابقی آن از طریق شبکه فروش صورت گرفت. سودخالص شرکت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده‌است. همچنین طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده، شرکت سعی دارد سود خالص خودرا تا پایان امسال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد که این امر با همت کارکنان طی مدت ۶ ماه اول سال به ۹۴۰ میلیارد تومان رسیده‌است.

وی افزود: افزایش سود خالص شرکت منجر به توسعه پایدار شرکت، تکمیل ساخت ساختمان مرکزی شرکت، تایید سطح یک توانگری مالی، سرمایه‌گذاری‌های مناسب بورسی و غیر، افزایش قابلیت‌های سامانه “کوثر من” با هدف ارائه خدمات بیمه‌ای و سامانه فروش بر خط و غیرحضوری، بهینه‌سازی ترکیب پرتفوی با کاهش سهم بیمه‌نامه درمان و ثالث، تمدید مجوز قبولی اتکایی از داخل و اخذ مجوز قبولی اتکایی از خارج، دریافت گواهینامه‌های ایزو و … شد.

آقادادی در ادامه گفت: شرکت بیمه کوثر سهامدار عمده شرکت‌هایی مانند غدیر است که سود آنها در سه ماهه آخر سال تقسیم و به حساب کوثر اعمال می‌شود. انتظار می‌رود شرکت طی سال با سود بیشتری مواجه شود. تلاش ما براین است که میزان سودخالص شرکت را بر پایه ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرار دهیم. بیمه‌گران در کنار فروش، به سرمایه‌گذاری و پرداخت به موقع خسارت توجه ویژه‌ای داشته‌باشند.

وی علت افزایش رشد سود شرکت در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل، بهبود وضعیت بازار سرمایه و افزایش درآمدهای سرمایه‌گذاری(عمدتا ناشی از خرید و فروش سهام) و بهینه‌سازی پرتفوی بیمه‌ای برشمرد.

مدیرعامل بیمه کوثر گفت: این شرکت در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر کارمند و ۱۵۰۰ نماینده جنرال و زندگی در حوزه عملیات بیمه‌گری مشغول به فعالیت هستند که تک تک این نیروها برای ما ارزشمند بوده و تاکید ما بر نیروی انسانی است. ما از همه کارکنان خود حمایت می‌کنیم.

لازم به ذکر است؛ به میزبانی شرکت بیمه کوثر، دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با محوریت نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال، فردا ۳۰ مهرماه در محل کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=68169 [۱]

[۳] [۴]