- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

سه فروند هواپیما و مجوز ایرلاین پیام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سه فروند هواپیما و مجوز ایرلاین پیام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
سه فروند هواپیما و مجوز ایرلاین پیام به بخش خصوصی واگذار می‌شود [۱]

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه بین المللی پیام از واگذاری مجوز ایرلاین این فرودگاه در بخش پروازهای کارگو (AOC)و همچنین واگذاری سه فروند هواپیما امبرائر ۱۱۰ (EMB-110)به بخش خصوصی در قالب مشارکت و به منظور احیاء و راه اندازی خبر داد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مجتبی شمسی نژاد گفت: پیش از این پروازهای باری به صورت روزانه از این فرودگاه به مقاصد مختلف انجام و خدمات بار هوایی در منطقه و کشور از طریق پیام انجام می شده است.

شمسی نژاد گفت: با توجه به رویکرد جدید منطقه‌ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بر احیای مجدد این پروازها و از سوی دیگر به دلیل وجود زیر ساخت های مناسب در این بخش، بنا داریم تا بار دیگر این ایرلاین در فرودگاه پیام راه اندازی و فعالیت خود را از سر گیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون سه فروند هواپیما در این فرودگاه وجود دارد که با نوسازی، قابلیت انجام پروازهای مجدد را دارند.

شمسی نژاد تصریح کرد: به همین منظور طی فراخوانی که اعلام شده بناداریم با مشارکت بخش خصوصی بار دیگر شاهد از سرگیری مجدد این ایرلاین در فرودگاه بین المللی باشیم.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی، فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: به دنبال اعلام این فراخوان و جذب سرمایه گذار جدید بار دیگر ایرلاین پیام فعال و این فرودگاه به ماموریت اصلی خود در حوزه بار هوایی خواهد پرداخت.

هم اکنون از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای اهدافی چون ترانزیت باربری، حمل و نقل تجاری و پست کالا در کار گسترش صنایع ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور استفاده می‌شود.

وجود چندین مرکز آموزش هوانوردی آموزش خلبانی، بعنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش خلبانی از دیگر پتانسیل های این منطقه است.

همچنین از دیگر ظرفیت های این فرودگاه می‌توان به باند ۴کیلومتری برای نشست و برخاست پهن پیکرترین هواپیما ها، روشنایی باند و تجهیزات بارگیری و تخلیه بار و ترمینال مسافری استاندارد و… اشاره کرد.

علاقمند جهت کسب اطلاعا‌ت بیشتر درباره فراخوان منتشره به آدرس: https://b2n.ir/x74420 و یا با شماره ۰۲۶۳۳۲۶۶۱۸۸ تماس حاصل نمایند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=45177 [۱]

[۳] [۴]