- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

سرمایۀ بانک پاسارگاد به ۳۵۰هزارمیلیارد ریال خواهد رسید

سرمایۀ بانک پاسارگاد به 350هزارمیلیارد ریال خواهد رسید
با اخذ مجوز سازمان بورس و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده؛
سرمایۀ بانک پاسارگاد به ۳۵۰هزارمیلیارد ریال خواهد رسید [۱]

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پاسارگاد با هدف تصمیم‌گیری درخصوص نحوۀ افزایش سرمایۀ این بانک صبح روز یکشنبه ۱۹دی۱۴۰۰ در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد. طی این نشست سهامداران با افزایش سرمایۀ بانک پاسارگاد در دو فاز و براساس مجوز اعطاء شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار موافقت کردند.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، در این مجمع که با حضور بیش از ۷۱.۸درصد از سهامداران (شامل سهامداران حضوری ۷۰.۵درصد و آنلاین ۱.۳درصد) برگزار شد، آقایان ذبیح‌اله خزائی به‌عنوان رئیس جلسه، دکتر مجید قاسمی و عباس کفافی به‌عنوان ناظر و خانم دکتر صدیقه نعیمیان به‌عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

در بدو این جلسه گزارش عملکرد ۹ماهۀ بانک ‌پاسارگاد قرائت شد که طی آن رشد حجم منابع سپرده و تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد طی مدت سپری شده از سال ۱۴۰۰ و افزایش قابل‌توجه حجم ضمانت‌نامه‌های صادره و گشایش اعتبار اسنادی داخلی بانک نسبت به سال گذشته مورد توجه سهامداران قرار گرفت.

در ادامه پس از قرائت اظهارنظر بازرس قانونی و پاسخگویی به سؤالات سهامداران، انجام افزایش سرمایه بانک پاسارگاد در دو مرحله مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. براین اساس در مرحلۀ اول سرمایۀ بانک با هدف افزایش سقف اعطای تسهیلات، توسعۀ خدمات بانکی و ارتقای موقعیت بین‌المللی بانک با رشد ۱۰۰درصدی از مبلغ ۶۵،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال (۶۵هزار و۵۲۰میلیارد ریال) به مبلغ ۱۳۱،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال (۱۳۱هزار و۴۰میلیارد ریال) خواهد رسید که این میزان از محل سود انباشتۀ ناشی از تسعیر ارز بانک تأمین خواهد شد.

به علاوه، مجمع عمومی فوق‌العادۀ بانک در گام بعدی با افزایش سرمایۀ بانک از ۱۳۱،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ریال (۳۵۰هزارمیلیارد ریال) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها نیز موافقت کرد که این مرحله طی مدّت دو سال با تفویض اختیار مجمع عمومی به هیأت مدیرۀ بانک پس از اخذ مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی ج.ا.ا محقق خواهد شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=35280 [۱]

[۳] [۴]