- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

سبحانی فر: “سرعت بخشی” به “خدمات پستی” تحقق یافته است

سبحانی فر:

"سرعت بخشی" به "خدمات پستی" تحقق یافته است
سبحانی فر:
“سرعت بخشی” به “خدمات پستی” تحقق یافته است [۱]
در حال حاضر با افزایش تعداد مرسولات پستی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و خریدهای آنلاین، ظرفیت شبکه پستی توسعه یافته و هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت در شرکت ملی پست با اولویت راه اندازی و گسترش هاب های منطقه ای در جریان است.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛پیش از این محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت ملی پست، ضمن تقدیر از مجموعه پست برای خدمات رسانی در ایام کرونایی بر آغاز هوشمندسازی و افزایش کیفیت رساندن بسته‌های پستی به درب منازل تاکید داشته است، از این رو به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست استمرار تحول دیجیتال و طراحی خدمات جدید پستی همچنان به عنوان مهمترین اولویت‌ سال جاری شبکه پستی کشور به جدیت دنبال می شود.

درهمین راستا معاون وزیر ارتباطات از بازنگری در عملیات پستی و توسعه زیر ساخت‌ها گفته است.

رمضانعلی سبحانی فر تجهیز مراکز تجزیه مبادلات در تهران و استان‌ها در سال ۹۹ برای افزایش سرعت ارسال مرسولات را به عنوان یکی از اقدامات این حوزه نام برده و از اجرایی شدن و استمرار این برنامه برای سایر استان ها در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰خبر داده است.

وی می گوید در گام نخست شرکت ملی پست، هوشمند سازی استان‌هایی که هاب منطقه‌ای هستند را در دستور کار قرار داده و در چند ماه ابتدایی امسال این موضوع پیاده‌سازی می شود و در ادامه شهرهای با ترافیک پستی بالا مجهز به سورتینگ مکانیزه می شوند.

سبحانی فر ایجاد پنج هاب منطقه‌ای پستی و راه اندازی و فعالیت نخستین مرکز هوشمند تجزیه و مبادلات در تهران را یادآور می شود و کاهش مدت زمان تجزیه و سیر مرسولات پستی و همچنین کاهش نیروی انسانی را از نتایج این اقدامات برمی شمارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است، این مرکز زمانی می‌تواند چرخه را کامل کند که مراکز دیگر هم هوشمند شود و از برگزاری مناقصه‌ای در این خصوص خبر می دهد که بر اساس آن در سه ماه نخست سال جاری حداقل پنج هاب منطقه‌ای دیگر کشور نیز مکانیزه می‌شود.

خرید چهار هزار ترولی، چهارصد دستگاه وانت و چهل دستگاه کامیون به منظور صیانت از امانات پستی و سرعت بخشی به خدمات از دیگر اقداماتی است که وی برای تحقق سرعت بخشی و صیانت از مرسولات مردم به آن اشاره می کند.

سبحانی فر با بیان اینکه رویکرد پست ایران مثل تمام پست های دنیا از بسته‌های کوچک و پاکت‌ها به سمت بسته‌های بزرگتر  و امانات رفته است عنوان می دارد پیش از این زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود نداشت، اما در شرایط کنونی و در یکسال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که موجبات افزایش سرعت انتقال بسته های پستی را فراهم کرده است.

[۳] [۴]