- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) شرکت خدمات انفورماتیک معرفی شد

سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) شرکت خدمات انفورماتیک معرفی شد
سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) شرکت خدمات انفورماتیک معرفی شد [۱]

سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) شرکت خدمات انفورماتیک در روز دوم از برگزاری هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران، معرفی شد.

به گزارش توسعه پویا، [۲] مهندس «محمد میرزا آقایی» مدیر سیستم‌های ملی پرداخت شرکت خدمات انفورماتیک، در کارگاه معرفی محصول پل «سامانه پرداخت لحظه‌ای» را با عنوان یک زیرساخت پرداخت آنی مبتنی بر حساب معرفی و اعلام کرد: ارائه این محصول و خدمات آن توسط بانک‌ها منجر به این است که بانک ها می توانند با هدف تسریع در فرآیند انتقال وجه از طریق درگاه های غیر‌حضوری مانند اینترنت بانک و موبایل بانک به صورت آنی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و حضور در شعبه تا سقف ۱۵ میلیون تومان از یک شماره شبا به شماره شبای مقصد، مبلغ مورد نظرشان را انتقال دهند.

وی افزود: ماموریت این سامانه فراهم کردن خدمت جدید پرداخت نوین با سهولت دسترسی برای مشتریان یا حتی کسب و کارها است و بازار هدف این خدمت پرداخت‌های خرد و آنی با امنیت بالا برای پاسخ دهی به نیازهای روز افزون کسب و کارهای حوزه فناوری مالی است.

مهندس میرزا آقایی تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد این محصول ۴ سیکل بودن سیستم تسویه در طول روز است که این منجر به تسریع در نقدینگی بانک ها در طول روز می شود.

میرزا آقایی در خصوص امنیت بالای سامانه پل به این موضوع اشاره کرد که این سامانه با کمترین اطلاعات لازم که شامل شماره شبا و اکانت است، فرآیند پرداخت را انجام داده و ریسک امنیتی را کاهش می دهد.

مهندس میرزا آقایی در خصوص بانک هایی که از این سامانه بهره برداری می کنند گفت: در حال حاضر ۱۴ بانک در کشور به این سامانه متصل شده اند و  ۹ بانک در صف انتظار اتصال به این سامانه قرار دارند و درگاه های اینترنت بانک، موبایل بانک و شعبه بانک ها در حال ارائه این خدمات هستند. 

وی در ادامه اشاره‌ای به فرآیندهای پرداخت از طریق سامانه پل کرد و گفت: با توجه به اینکه دستورهای پرداخت توسط سوییچ سامانه پل قبل از قطعی شدن پرداخت، تعیین وضعیت و اعتبار سنجی می شوند، ریسک پرداخت با استفاده از این سامانه کاهش می‌یابد. 

 کاهش مغایرت و خطایابی، سهولت به روند پرداخت و سپری شدن  دو ثانیه ای هفت مرحله فرآیند پرداخت، اشاره کرد  از جمله مزایای سامانه پل می باشد.

لینک کوتاه؛

https://toseepooya.ir/?p=35588 [۱]

[۳] [۴]