سامانه «وکالتی کردن غیرحضوری حساب» از سوی بانک کشاورزی راه‌اندازی شد

سامانه «وکالتی کردن غیرحضوری حساب» از سوی بانک کشاورزی راه‌اندازی شد
سامانه «وکالتی کردن غیرحضوری حساب» از سوی بانک کشاورزی راه‌اندازی شد
بانک کشاورزی در راستای توسعه خدمات غیرحضوری خود و همچنین در پی اجرای سیاست‌های کلان خود مبنی بر حضور در بازارهای مالی جدید، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای کرده که مشتریان این بانک بتوانند برای حضور در بورس کالا، حساب‌ خود را به صورت غیرحضوری به حساب وکالتی بدل کنند.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، تا پیش از این در بورس کالا بستری برای خرید و فروش کالاهای خام و فرآوری نشده مانند فلزات، محصولات پتروشیمی، سیمان، محصولات کشاورزی و… بود، اما به‌تازگی خودرو نیز به لیست کالاهای قابل معامله در بورس کالا اضافه شده است.

بزرگترین مزیت این بازار، نظارت بر قیمت‌های عرضه و تقاضاست به طوری که همه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و تجار کالا از مزایای قوانین و مقررات حاکم بر بورس برخوردار می‌شوند.

افراد برای حضور در بورس کالا حتماً باید در سامانه «جامع اطلاعات مشتریان» که به اختصار سجام نامیده می‌شود، ثبت‌نام کنند. در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری بورس کالا ثبت نام کند.

در سومین قدم برای خرید خودرو در بورس کالا، متقاضای باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود. بعد از این نیز فرد متقاضی خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند.

بر همین اساس نیز بانک کشاورزی با هدف افزایش سرعت کار مشتریانی که قصد دارند در بورس کالا فعال شوند و خودرو خریداری کنند، امکانی را برای راه‌اندازی حساب وکالتی ایجاد کرده است. این بانک در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و برخط خود، با راه‌اندازی سامانه «وکالتی کردن غیرحضوری حساب»، مراحل خرید از بورس کالا را برای مشتریانش تسهیل کرده است.

بنابراین مشتریان بانک کشاورزی می‌توانند برای وکالتی کردن حساب‌های خود به منظور انجام مراحل خرید خودرو و سایر کالاهای عرضه شده در بورس کالا، با مراجعه به بخش خدمات بدون لاگین در اینترنت‌بانک کشاورزی، به‌صورت آنلاین اقدام کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نخواهند داشت. در این بخش از وب‌سایت بانک کشاورزی، مشتریان پس از احراز هویت از طریق ارسال پیامک، می‌توانند برای خرید خودرو و سایر کالاهای عرضه شده در بورس کالا، مجوز لازم را به آن سازمان ارائه کنند.

همچنین باید توجه کرد که برای استفاده از این خدمت بانک کشاورزی، داشتن شماره حساب نزد این بانک کافی است و نیازی به فعال‌سازی اینترنت‌بانک یا همراه‌بانک نیست.

به گزارش توسعه پویا، همچنین مشتریانی که تا کنون کد بورس کالا دریافت نکرده‌اند و دسترسی آنلاین به سامانه معاملاتی آن ندارند، می‌توانند از طریق وب‌سایت کارگزاری بانک کشاورزی به‌صورت غیرحضوری نسبت به دریافت کد بورس کالا و فعالسازی سامانه معاملات آنلاین اقدام کرده و سپس حساب بانک کشاورزی خود را در آن معرفی کنند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=52977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *