- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

سال ۹۹ برای تجارت‌نو، سال نمایش بهره‌وری و جهش تولید بود

سال ۹۹ برای تجارت‌نو، سال نمایش بهره‌وری و جهش تولید بود
سال ۹۹ برای تجارت‌نو، سال نمایش بهره‌وری و جهش تولید بود [۱]
توسعه پویا، [۲] استمرار افزایش ضریب نفوذ بیمه تجارت‌نو در بازار بیمه کشور در  سه سال متوالی، هدفگیری سهم فراتر از ۲ درصدی از این صنعت در نخستین راه طولانی بیمه‌گری درکنار ثبت مشارکت قابل ملاحظه نمایندگان که یاوران ماندگار شرکت‌های بیمه هستند، استفاده از ظرفیت‌های فناوری جهت تسریع و تسهیل در توسعه فراگیر بیمه در زندگی، کسب و کار و اموال آحاد جامعه و صنایع بزرگ همراه با کنترل ریسک و برنامه محوری و شکار فرصت‌ها از اقدامات شاخص بیمه تجارت‌نو [۳]  به شمار می‌رود.

دستاورد این اقدامات شاخص و هم‌افزایی تیم مدیریت و تلاش پویای بدنه اجرایی این شرکت، حضور بیمه تجارت‌نو در باشگاه هزار میلیاردی‌ها است.

پوشش کامل جغرافیای کشور توسط شبکه فروش و خدمات و نظارت بیمه تجارت‌نو و توجه ویژه به اقتصاد شبکه از طریق ارتقاء سهم نمایندگان در پرتفوی بیمه‌ای شرکت و توانمند سازی شبکه فروش علیرغم محدودیت‌های ناشی از بحران ویروس کرونا، مشارکت موثر در راه اندازی پروژه های بزرگ وام بیمه و مکانیزاسیون جذب پرتفوی بیمه‌ای گسترده و در نهایت کسب بالغ بر ۱/۵ درصد از سهم بازار این صنعت، از جمله اقداماتی است که معاونت توسعه بازار و شبکه فروش این شرکت در کارنامه خود ثبت کرده است.

نظارت مستمر بر شبکه فروش تحت مدیریت و اقدامات اصلاحی حاصل از نتایج نظارتی موجب شد تا بیمه تجارت‌نو در کنار ارتقاء سهم شبکه فروش، جایگاه مناسب و فراتر از برنامه پیش بینی شده را در صنعت بیمه کسب کند.

اقدام به موقع و شکار فرصت‌ها در استفاده از فناوری نوین که “سیستم مدیریت خرده فروشی” نمونه ای از آن بوده و اخیراً در حضور رئیس کل بیمه مرکزی رونمایی شد، همچنین “طرح بزرگ وام بیمه تجارت” جهت حمایت و تامین پوشش بیمه‌ای صنایع و سازمان‌های بزرگ کشور با اعتبار چند هزار میلیارد ریالی، فرصتی طلائی است تا رشد بیمه تجارت‌نو را در سال ۱۴۰۰ نیز تضمین و تداوم این افتخارات را در کارنامه تیم بیمه تجارت نو ثبت کند.

توانمندی حاصل از افزایش سهم بازار و پرتفوی حدود ۱۲ هزار میلیارد ریالی بیمه تجارت‌نو در کنار مدیریت حرفه‌ای ریسک و نظارت دقیق بر سیستم های پرداخت خسارت موجب شد تا ضمن جلب رضایت قابل قبول بیمه‌گذاران، توان شرکت در حوزه جبران تعهدات و دارائی‌ها نیز رشد چشمگیری داشته باشد که حاصل این مهم توانایی پرداخت به موقع خسارت و جبران به موقع و به مقدار خدمات کارکنان و شبکه فروش بوده است به نحوی که امروز نشان تجاری بیمه تجارت‌نو از جذابیت بسیار بالایی برخوردار شده است.

همه این اقدامات ارزشمند که نشان از برنامه ریزی جامع و همه جانبه تیم هدایت و اجرایی بیمه تجارت‌نو دارد، موجب درخشش نمودار قیمت سهم این شرکت در تابلوی بورس و خشنودی ذینفعان نیز شده است.

برگزاری مستمر جشنواره‌های موثر در حوزه فروش نقش ویژه‌ای در نفوذ پوشش بیمه‌ای این شرکت در صنعت بیمه  داشته است. ناگفته نماند تمامی این اتفاقات خوب در دوره شیوع ویروس کرونا و عملکرد جهشی بیمه تجارت‌نو، نشان از عزم جدی مدیران ارشد این شرکت در راهبری مجموعه تحت مدیریت در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان “سال جهش تولید” است.

از جمله برنامه‌های اساسی حوزه معاونت توسعه بازار در سال ۱۴۰۰، ارتقاء توانمندی و کیفی نمایندگان و کارکنان ستادی حوزه فروش و توسعه و تکمیل پوشش جغرافیایی و کمی نمایندگان و توسعه شبکه بازاریابان جهت جذب حداکثری پرتفوهای خرد و بکارگیری فناوری نوین برای جذب مویرگی پرتفوی گسترده و استمرار افزایش سهم بازار است.

امیدوارم با ارتقاء فرهنگ بیمه و افزایش نفوذ این صنعت در کشور و درک ضرورت تامین پوشش‌های بیمه‌ای در سطوح مختلف جامعه در کنار نوآوری های صنعت بیمه، ضمن تامین امنیت خاطر هم وطنان عزیز، سهم صنعت بیمه کشور نیز در تولید ناخالص داخلی به جایگاه مناسب ارتقاء یابد و تمام شرکت‌های بیمه‌گر به‌صورت حرفه‌ای با درک مسئولیت اصلی بیمه‌گری ضمن توسعه کسب و کار و گسترش چتر حمایت بیمه بر کلیه سرمایه‌های ملی، برای تمام قشرهای جامعه امنیت آفرین باشند.

ابوطالب قره‌چماقلو

معاون توسعه بازار و شبکه فروش

[۴] [۵]