رکوردشکنی مجتمع فولاد صنعت بناب در اردیبهشت‌ماه

اسرافیل احمدیه خبر داد:
رکوردشکنی مجتمع فولاد صنعت بناب در اردیبهشت‌ماه
اسرافیل احمدیه خبر داد:
رکوردشکنی مجتمع فولاد صنعت بناب در اردیبهشت‌ماه
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به رکوردشکنی این کارخانه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از تولید بیش از ۱۱۸هزار تن نورد و شمش خبر داد.

به گزارش توسعه پویا از گروه مالی گردشگری، اسرافیل احمدیه، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب، با بیان ظرفیت‌های تولیدی این کارخانه گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب در سال گذشته موفق که ظرفیت خط تولید خود را به ۵ خط توسعه دهد. این افزایش خط تولید شرایطی را به وجود آورد که بتوانیم تولید بالاتری داشته باشیم و هم‌اکنون کارخانه با ۵ خط مشغول کار است.

او ادامه داد: در سال گذشته ظرفیت مجتمع فولاد صنعت بناب در زمینه تولید نورد و شمش در مجموع به ۱ میلیون تن رسید و این موفقیتی بزرگ برای این مجموعه تولیدی بود.

احمدیه با اشاره به شکسته شدن رکورد مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: امسال در اردیبهشت موفق به تولید بیش از ۱۱۸ هزار تن نورد و شمش شدیم که بالاترین رکورد کارخانه تا الان بوده است. همچنین به دنبال این هستیم که تولید را در خرداد بالاتر ببریم.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب درباره مشکلات محصولات فولادی گفت: قیمت انرژی از سال گذشته بالا رفته است و باعث شده که قیمت تمام شده محصولات ما نیز به شدت بالا برود. متاسفانه در سال گذشته بالا رفتن قیمت برق، افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل و نقل، افزایش قیمت آهن اسفنجی و… باعث شده که در امر تولید با مشکلاتی روبه‌رو باشیم.

او ادامه داد: البته ما با حمایت‌های گروه مالی گردشگری و تمهیداتی که انجام دادیم توانستیم هزینه‌های تمام شده محصولات را پایین نگاه داریم.

احمدیه در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات این مجتمع در زمینه صادرات به دلیل سیاست‌گذاری دولت گفت: در حال حاضر مجبور هستیم تمام ارز حاصل از صادرات را در مرکز مبادله ارزی با دلار نیمایی تبدیل کنیم و این مساله باعث شده که نتوانیم تجهیزات و مواد اولیه را به راحتی وارد کنیم. از سوی دیگر شرایط اقتصادی باعث شده که در زمینه صادرات هم دچار افت شویم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=81398

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط