“روز ملی ارتباطات”؛ نقطه عطفی در توسعه و تحول “صنعت روابط عمومی” کشور است

"روز ملی ارتباطات"؛ نقطه عطفی در توسعه و تحول "صنعت روابط عمومی" کشور است
سبحانی فر در پیام روز ارتباطات و روابط عمومی؛
“روز ملی ارتباطات”؛ نقطه عطفی در توسعه و تحول “صنعت روابط عمومی” کشور است
نگاه حاضر به صنعت “روابط عمومی” در کشور می‌تواند گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی کشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی فر به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت “روز ارتباطات و روابط عمومی” پیامی صادر کرد که متن آن در زیر آمده است:

زمانی که از ارتباطات سخن به میان می آید، نام پست به عنوان کهن ترین وماندگارترین نوع ارتباط در اذهان تداعی می شود.

پست یکی از قدیمی ترین سیستم های ارتباطی جوامع بشری به شمار می رود که در دهکده جهانی و عصر ارتباطات بدون جایگزین، همچنان در حال فعالیت است.

پست بی شک گسترده‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شبکه ارتباطات فیزیکی در کشور است که با پیشینه تاریخی چند هزار ساله و جهانی و شبکه توزیع بی‌بدیل خود تا پایین ترین لایه های کشور در نقاط روستایی نفوذ و گسترش دارد.

هر چند ابتدا ظهور و گسترش فناوری اطلاعات، قواعد حاکم بر خدمات ارتباطی را در عصر حاضر دگرگون  و نقش خدمات سنتی پست را در این بازار تا حدودی کمرنگ نمود، اما پست با شبکه گسترده و فراگیر خود  از پیشرفت‌های اخیر در تکنولوژی جایگاه ویژه‌ای در بازار خدمات ارتباطی برای خود ایجاد نمود.

ادغام شبکه پستی و شبکه‌های دیجیتالی با رویکرد هم‌افزایی، از جمله این فرصت‌هاست. ترکیب نقاط قوت خدمات سنتی پست با انعطاف‌پذیری و سرعت رسانه‌های الکترونیکی توانسته است دامنه جدیدی از ارتباطات وخدمات نوین را رقم بزند.

اکنون می دانیم که ارتباطات زیر بنا و عامل اساسی محرک توسعه به شمار می رود و زمینه برنامه ریزی های موفقیت آمیز و تحقق هدف های مدیریتی را فراهم می سازد.

 ارتباطات و گسترش آن در دنیای امروزی از ارکان مهم دستیابی به کارآمدی و پیشبرد فعالیت ها محسوب می شود که هر فرد، نهاد و سازمانی به آن نیاز دارد.

 اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده، به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

امروز نقش روابط عمومی ها در مدیریت ارتباطات درون وبرون سازمانی بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است. روابط عمومی،به عنوان مشاور نخست سازمان یکی از مهمترین ابزارهای مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی در عصر ارتباطات است.

نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور می‌تواند گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی کشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد.

در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی روزی که می تواند نقطه عطفی در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد کند، ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند مبتنی بر تخصص و مهارت دست اندکاران این حوزه، تبریک صیمانه خود را تقدیم حضور فعالین روابط عمومی نهادها و سازمانها به خصوص همکاران روابط عمومی شرکت ملی پست می نمایم.

 امیدوارم کارشناسان روابط عمومی شبکه پستی کشور با جدیت در ارتقای دانش و مهارت های لازم در  عصر ارتباطات و رسانه های نوین بتوانند نقش کلیدی، اثرگذار و راهبردی حرفه خود را شناسایی و در راستای تقویت جایگاه شرکت ملی پست بیش از پیش گام بردارند که پیشرفت هر سازمان، نهاد و جامعه ای در گروی حضور متخصصین آگاه و مجهز به دانش روز ارتباطات و روابط عمومی به عنوان هنر هشتم خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *