- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

روابط عمومی، سرفصل اخلاق، علم وهنر

روابط عمومی، سرفصل اخلاق، علم وهنر
روابط عمومی، سرفصل اخلاق، علم وهنر [۱]

این را درک کرده ایم که آنلاین بودن در همه لحظات، روابط عمومی ٢۴ ساعته می طلبد، آنچنان که از فرصت های فضای مجازی و شبکه های به هم پیوسته، مسیرهای نوینی در شاهراه های ارتباطی یافتیم تا راهی مسدود نشود و ضربان های حیات سازمانمان از تپش نیفتد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از دفتر ارتباطات شرکت ملی پست؛ حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات وامور بین الملل این شرکت در بخش سخن اول شماره دو فصلنامه چاپار مطلبی تحت عنوان «روابط عمومی سرفصل اخلاق، علم و هنر» نگاشته است که متن آن به شرح زیر است.

اکنون بیش از هر زمان دیگری در سپهری رسانه ای زندگی می کنیم که مرزهای سنتی چه در بعد ارتباطات انسانی و چه در بعد سازمانی، سیاسی و حاکمیتی معنای پیشین خود را از دست داده اند؛ این روزها دیگر نمی توان در دوره ارتباطات یکسویه با مخاطب و تبلیغات سنتی ماند.

امروز می دانیم که مخاطبی که می بینم مخاطب دیروزی نیست تا هرچه پیام به او ارسال شد بگوید چشم! مخاطب امروز به روایت نظریه رضایتمندی، کنجکاو و جستجوگر شده است و به راحتی هر پیام و تبلیغی او را اقناع نمیکند. لذا به عنوان سازمانی مشتری محور تلاش داریم تا ضمن همراهی کامل با رویکرد شبکه پستی کشور،مبنی بر حرکت به سمت هوشمند سازی و تحول دیجیتال نسبت به گشایش دیدگاهی جدید در پیش روی چشم مشتریان مان گام های موثر برداریم و این مهم حاصل نمی شود مگر با درک فسلفه ارتباطات و روابط عمومی توسط تمامی ارکان سازمان تا بتوانیم حرکتی رو به تکامل و تعالی مبتنی بر ارزشهای ارتباطی و مردمی را ترویج دهیم.

بر آنیم تا با درک شرایط روز و خلق تعاملات سازنده، محصول و پیامد فعالیت های روابط عمومی شبکه پستی کشور؛ تقویت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتماد سازی، انگاره سازی های مثبت و ماندگار و ارتقای بهره وری؛ باشد. 

این را درک کردیم که آنلاین بودن در همه لحظات، روابط عمومی ٢۴ ساعته می طلبد، آنچنان که از فرصت های فضای مجازی و شبکه های به هم پیوسته، مسیرهای نوینی در شاهراه های ارتباطی یافتیم تا راهی مسدود نشود و ضربان های حیات سازمانمان از تپش نیفتد.

در حالی که روابط عمومی، هر روز حرفه ای تر، تخصصی تر، پیچیده تر و فراگیر تر می شود وعلیرغم تمام تلاش ها می دانیم که هنوز تا روابط عمومی مطلوب در جامعه اطلاعاتی فاصله داریم و مفتخریم که اعلام کنیم توانستیم عنوان ستاره روابط عمومی را در میان سازمانهای دولتی و خصوصی کسب نماییم.

این عنوان ارزشمند با تاکید بر بهره گیری از شیوه های نوین اطلاع رسانی و فعالیت موثر و خلاقانه در فضای مجازی و حقیقی در سطح جامعه، به روابط عمومی شرکت ملی پست اطلاق شد. 

دومین شماره از نشریه چاپار را درحالی منتشر می کنیم که رویدادهای کوچک و بزرگ دیگری را تا این لحظه از سال ۱۴۰۱ پشت سرنهاده ایم. 

حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات درگردهمایی بزرگ موزعین پست کشور، رویداد بزرگ نوآوری و کارآفرینی ایده بازار پست با حضور شرکتهای دانش بنیان ومقام عالی وزارت، نمایشگاه مشترک تمبر ایران و ترکیه، معرفی موزه ملی ارتباطات به عنوان موزه برتر کشور بر اساس رای کمیته بین المللی موزه های ایران از جمله این رویدادهاست.

همچنین کسب عنوان برتر شرکت ملی پست در جشنواره شهید رجایی در بین دستگاههای اجرایی کشور، توجه اتحادیه جهانی پست به رویدادها و قرار گرفتن اخبار پست ایران در راس اخبار صفحات اجتماعی این نهاد بین المللی، حضور فعال در سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا – اقیانوسیه، راهپیمایی اربعین حسینی و رویدادهای کوچک و بزرگ ملی و بین المللی که می توان به آنها نیز اشاره کرد.رخدادهایی که در شمار سایر افتخارات تاریخ این شبکه عظیم ثبت شد.

بی تردید وجود فصلنامه چاپار در کنار دیگر ابزار نوین اطلاع رسانی دفتر ارتباطات شرکت ملی پست به عنوان مکمل خبری برای مخاطبان کنونی و بالقوه در تحقق اهداف رسانه ای، آگاهی بخشی عمومی به اقشار مختلف از اقدامات شبکه عظیم پستی و همچنین ایجاد همدلی درون سازمانی نقشی موثر ایفا خواهد کرد.

خوشحال خواهیم شد با ارائه انتقادات و پیشنهادهای خود ما را یاری کنید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=46193 [۱]

[۳] [۴]