ارتقای روابط اقتصادی ایران و سوریه به میزان روابط سیاسی طرفین

وزیر نفت و منابع نفتی کشور سوریه در دیدار با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: روابط دو کشور کهن، دیرینه است وسنگ بنای دوستی عمیق حاضر نیز از زمان امام خمینی(ره) و رئیس جمهور فقید سوریه جناب حافظ اسد، بنا نهاده شده که البته دارای اهمیت بالا و کاملا استراتژیک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا و به نقل از شاتا، علی سلیمان غانم اظهار داشت: کشورهایی که در دوره مبارزه با تروریسم همراه و دوست کشور و ملت سوریه بودند امروز در مرحله بازسازی برای ما در اولویت قرار دارند و قطعا در صدر همه این کشورها نیز ایران است و با آغوش باز از برادران ایرانی خود استقبال می کنیم و مشتاق همکاری طرفین هستیم.
وی افزود: باعث خوشحالی است که در شرایط حاضر همکاری های خوبی با کشور ایران آغاز کرده ایم و اعتقاد داریم که باید سطح روابط را بیش از پیش ارتقا بدهیم.
سلیمان غانم با اشاره به ضرورت گسترش روابط اقتصادی دوکشور در سطعی برابر با روابط سیاسی خوب طرفین، گفت: از پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای تشکیل یک بلوک اقتصادی مشترک میان ۴ کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان استقبال می کنیم و امیدواریم با تامین زیر ساخت های لازم ظرفیت های تجاری، صنعتی و معدنی طرفین به اشتراک گذاشته شود.
وزیر نفت و منابع معدنی سوریه افزود: در حال حاضر با تفاهم نامه مشترک همکاری با سازمان زمین شناسی ایران کار مطالعاتی بخش معدنی سوریه در حال انجام است و در همین راستا برای آغاز همکاری های فی ما بین در حوزه صنایع معدنی نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم.
سلیمان غانم با اشاره به برخی ظرفیت های معدنی سوریه گفت: حدود ۲۰ میلیارد تن ذخایر معدنی در سوریه شناسایی شده که امکان برداشت ۶۲ ماده معدنی را فرآهم آورده و مطمئنیم در چارچوب همکاری های مشترک می توانیم برای توسعه این بخش روی فناوری ها و تجهیزات ایرانی حساب باز کنیم.
وی تصریح کرد: اشتیاق خوبی میان مسئولان و فعالان اقتصادی طرفین برای ارتقا سطح همکاری ها وجود دارد که امیدوارم با پیگیری های مستمر نتایج لازم حاصل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط