- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

رشد ۷۴ درصدی صدور مجوز فعالیت در منطقه اقتصادی پیام

صدور ۳۳ مجوز در منطقه اقتصادی پیام در ۶ ماه نخست سال جاری، موجب رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱]؛ نادر ثناگو مطلق، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس “استان البرز” گفت: بنابر اعلام دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیام در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۳ مجوز در منطقه صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

ثناگو افزود: تعداد قراردادهای منعقد شده در حوزه اجاره زمین به شرکت های آی سی تی در منطقه اقتصادی پیام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است. با توجه به رویکرد اصلی پیام در خصوص حمایت از شرکت های حوزه ICT و دانش بنیان، زیرساخت ها و بسترهای لازم برای استقرار شرکت های این حوزه ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم شده به گونه ای که در حوزه دانش بنیان نیز شاهد رشد دو برابری هستیم. در ۶ ماه نخست سال جاری جذب سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام صورت گرفته که این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ سه برابر رشد را داشته است.

وی با توجه به رشد دو برابری ایجاد اشتغال در این منطقه خبر داد و گفت : در ۶ ماهه نخست سال جاری قراردادهای منعقد شده اجاره سوله به متقاضیان و سرمایه گذاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است. مأموریت اولیه این شرکت ارائه خدمات هوایی و بالگردی در راستای مأموریت های وزارت پست و تلگراف و تلفن سابق بود که در آن زمان برای حمل و نقل مرسولات پستی و همچنین تأسیس، توسعه و پشتیبانی از مراکز مخابراتی کشور در نقاط صعب العبور راه اندازی شد. با گذر زمان و اضافه شدن کاربری ها مأموریت ها، برنامه ها و فعالیت های جدید، در سال ۱۳۸۰ با تصویب دولت سه هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت خدمات هوایی پیام به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد که نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به پایتخت محسوب می شود. سرمایه گذاران در حوزه های صنایع دانش بنیان، صنایع حوزه IT و ICT، تجهیزات پزشکی و دارویی و سایر صنایع با فناوری های نوین امکان حضور و سرمایه گذاری در این منطقه را پیدا کردند .در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی، آی سی تی و غیره در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور دارند.

ثناگو مطلق با تاکید بر حرکت رو به جلوی منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: حرکت رو به جلوی این منطقه نقش بسزایی در چرخه تولید و ایجاد اشتغال در کشور ایجاد خواهد کرد و این مجموعه در راستای حمایت از سرمایه گذاری داخلی اقدام به بسترسازی و ایجاد زیرساخت های موردنیاز اقدام خواهد کرد که در صورت حمایت، شرایط لازم برای بسترسازی لازم فراهم می شود و با توجه به بهبود شرایط شاهد حضور پرشور و جدی تر شرکت ها و در نهایت رونق تولید و اقتصاد کشور خواهیم بود.

شرکت خدمات هوایی پیام که در جنوب غربی شهر کرج در منطقه مهرشهر واقع شده و از شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در سال ۱۳۶۹ تأسیس و فعالیت های آن آغاز شد. در سال ۱۳۷۱ به بهره برداری و در سال ۱۳۷۴ اساسنامه شرکت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

[۲] [۳]