- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

رشد ۳۹ درصدی اعطای تسهیلات در پنج ماهه اول سال ۹۹ در شعبه اراک

رشد 39 درصدی اعطای تسهیلات در پنج ماهه اول سال 99 در شعبه اراک
رشد ۳۹ درصدی اعطای تسهیلات در پنج ماهه اول سال ۹۹ در شعبه اراک

شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران در پنج ماهه اول سال جاری بیش از هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی با نرخ های ترجیحی به مشتریان خود پرداخت کرده که در مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱] و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سعید رضایی رئیس شعبه اراک این بانک با اشاره به فعالیت ۳۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی، گفت: بهره مندی از صنایع مادر و حلقه های واسط کلیدی در تولید کشور، میزان سرمایه گذاری در طرح های صنعتی استان را بالا برده بطوریکه این استان همواره در زمره ممتازترین استانها در جذب سرمایه گذاری صنعتی قرار گرفته است.

رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: استان مرکزی طی پنج دهه گذشته چهره صنعتی به خود گرفت و با راه اندازی طرح های صنعت نفت و پتروشیمی به یکی از بزرگترین مراکز استراتژیک کشور تبدیل شد. از تولیدات عمده استان می توان به آلومینیوم، محصولات آلومینیومی، ریخته گری فلزات سنگین، تجهیزات صنایع نفت و گاز و تجهیزات نیروگاهی و صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و عمرانی، خودروهای ریلی، محصولات پتروشیمی و پلایشگاهی، رنگ های صنعتی ،منسوجات ، الیاف، انواع سنگ های ساختمانی و غیره اشاره کرد.

به گفته رضایی، استان مرکزی در سال ۹۸ بالغ بر ۹۷۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به ۸۳ کشور و ۴۷۰ میلیون دلار واردات از ۵۳ کشور جهان داشته است و عمده کالاهای صادراتی استان را انواع هیدروکربن های سبک، شمش آلومینیوم، پلی اتیلن، شیشه، پلی پروپیلن و غیره تشکیل می دهند.

رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این شعبه از سال ۹۶ تا کنون در بخش اعطای تسهیلات روند صعودی را طی کرده و پنج ماهه اول سال جاری بیش از هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی با نرخ های ترجیحی به مشتریان بانک توسعه صادرات ایران پرداخت کرده که در مدت مشابه نسبت به سال قبل ۳۹ درصد رشد را تجربه کرده است. به گفته رضایی، طی پنج سال گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از واردات کل استان مرکزی از طریق بانک توسعه صادرات کارسازی شده که این موضوع بیانگر نقش قابل توجه این بانک در تجارت خارجی استان است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات بانک توسعه صادرات استان مرکزی در بخش صنعت خصوصاً در زمینه تولید شمش آلومینیوم و تولید انواع پکیج های حرارتی، آبگرمکن، خط انتقال نیرو و صنایع شیمیایی پرداخت شده است.به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران شعبه اراک از لحاظ دسترسی به اهداف، طی سالهای ۹۳ الی ۹۸ رتبه های اول تا سوم در بین شعب این بانک کسب کرده و در سال گذشته نیز با توجه به کسب شاخص های لازم جهت ارتقاء درجه از قبیل حجم فعالیت و عملکرد و سایر موارد دیگر، از درجه یک به درجه ممتاز ب ارتقا یافت.

[۲] [۳]