رشد ۲ برابری مجوزهای اینماد در سال ۹۹/ انجام ۱۹۷ هزار میلیارد تومان معامله الکترونیکی در سال ۹۹

رشد ۲ برابری مجوزهای اینماد در سال ۹۹/ انجام ۱۹۷ هزار میلیارد تومان معامله الکترونیکی در سال ۹۹
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی عنوان کرد:
رشد ۲ برابری مجوزهای اینماد در سال ۹۹/ انجام ۱۹۷ هزار میلیارد تومان معامله الکترونیکی در سال ۹۹
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به رشد ۲ برابری صدور اینماد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، افزایش اعتماد در تجارت الکترونیکی را لازمه تدوام این مسیر دانست.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شاتا، اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی، امروز بعدازظهر (۵ مرداد ماه) با حضور رئیس مرکز تجارت الکترونیکی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و همچنین جمعی از مقامات ارشد دولتی و مدیران کسب و کارهای مطرح الکترونیکی، در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی و با حمایت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آگاهی هرچه بیشتر نسبت به مقوله اعتماد در کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین تکریم از بهترین کسب‌وکارهای اینترنتی متناسب با شاخص‌های “امکانات و توانمندی”، “سوابق عملکرد” و “شاخص‌های مالی” برگزار شد.

علی رهبری در این مراسم ضمن تشکر از استقبال و همراهی کسب‌کارها در برگزاری این رویداد، گزارشی در راستای معرفی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های آتی این مرکز ارائه داد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سه محور اصلی فعالیت‌های این مرکز را گواهی الکترونیکی، دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی عنوان کرد و از راه‌اندازی سامانه تخصصی در زمینه گارانتی در آینده نزدیک خبر داد که موجب ارتقاء موضوعات مربوط به ضمانت کالا و خدمت در کشور خواهد شد.

بر اساس توضیحات رهبری روزانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار درخواست بصورت آنلاین در سامانه جامع تجارت الکترونیکی ثبت می‌شود که حدود ۶۰۰ هزار درخواست نیازمند استعلام از سایر دستگاه‌ها و بخش‌های هستند و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و نقش این سامانه در تسریع و تسهیل تجارت داخلی و بین‌المللی است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر تلاش سازمان در راستای تسهیل و توسعه تجارت الکترونیکی، از انجام ١٠٩٧ هزار میلیارد تومان تراکنش تجارت الکترونیکی خبر داد و افزود: تعداد کسب‌ و کارهای دارای اینماد در سال ۹۹ رشد ۲ برابری نسبت به سال ۹۸ را تجربه کرد و با توجه به اینکه نماد الکترونیکی یکی از زیرساخت‌های مهم در تجارت الکترونیکی است و با تقویت و افزایش اعتماد می‌توان نسبت به ادامه این مسیر امیدوار بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان صحبت‌های خود توضیحاتی در رابطه با شاخص‌های معرفی شده در پروفایل کسب‌وکارهای الکترونیکی ارائه داد و آن را عامل موثری در انجام یک تجارت امن الکترونیکی دانست و تاکید کرد: برای تداوم و تکمیل نظام رتبه‌بندی علاوه بر به روز رسانی مدل‌ها و شاخص‌های رتبه‌بندی، افزایش تعداد عاملان رتبه‌بندی و همچنین اجرای کامل دستورالعمل ممیزی و نظارت بر عاملان رتبه‌بندی نیز ضروری است.

گفتنی است در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، رتبه‌بندی حدود ۱۳۵ کسب‌‌وکار اینترنتی در حوزه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و در انتها برترین‌های کسب‌وکار اینترنتی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و برترین‌ها در پنج حوزه “بازارگاه‌ها/پلتفرم ها”، “فروشگاه ها”، “عرضه مستقیم محصولات تولیدی خود/برند”، “خدمات” و “تلفن همراه” معرفی شدند.

در این راستا، متناسب با شاخص “رضایت‌مندی مشتریان” که شامل فاکتورهایی همچون کیفیت کالا/خدمت، سهولت در خرید، هزینه، بسته‌بندی/ارسال/تحویل، پشتیبانی و طراحی و عملکرد وبسایت می‌شود، برترین کسب‌وکارها به ترتیب زنبیل، ققنوس و ریحا معرفی شدند؛ در شاخص “کیفیت سرویس” که با فاکتورهایی همچون پشتیبانی و ارسال کالا، سطح پوشش و طرح¬های تشویقی، جستجوپذیری (SEO) و رابط و تجربه کاربری (UI/UX) ارزیابی می‌شود، به ترتیب دیجی‌کالا، ایسام و دی‌جی سرویس به عنوان برترین کسب‌وکارها مورد تقدیر قرار گرفتند. در نهایت، در شاخص امنیت سرویس با ارزیابی جنبه‌های مختلف امنیتی، به ترتیب بازار، دیجی‌کالا و هاست ایران/شیپور (مشترکاً در جایگاه سوم) به عنوان برترین‌های این حوزه معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *