- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

رشد ۱۲۷ درصدی اعطای تسهیلات

رشد ۱۲۷ درصدی اعطای تسهیلات
رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:
رشد ۱۲۷ درصدی اعطای تسهیلات [۱]

رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران گفت: این شعبه بانک سال گذشته بالغ بر ۵۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از اگزیم نیوز، حسن رستگار مقدم در جلسه بازدید مجازی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از شعبه بیرجند، افزود: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در شعبه بیرجند، بالغ بر ۶۱۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

وی، با اعلام رشد ۱۵۶۰ درصدی صدور بروات اسناد ارزی از شعبه بیرجند در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، اظهار داشت:  سال گذشته معادل ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۲۹ میلیون دلار بروات اسنادی ارزی برای مشتریان صادر شده است.

رستگار مقدم از دیگر اقدامات این شعبه را جذب مشتریان جدید برشمرد و تصریح کرد: این شعبه با هدف خدمت رسانی بهتر به مشتریان، ارتباط مستمر با نهادهای اقتصادی استان اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی را  در دستور کار دارد و طی برنامه های مشترک حضوری و مجازی خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران را به مشتریان معرفی می کند. 

به گفته رستگار مقدم، خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب و رتبه دوم تولید و صادرات زعفران در کشور را داراست.

 وی گفت: از دیگر کالاهای صادراتی خراسان جنوبی می ­توان به مصنوعات پلاستیکی، انواع شوینده، لوازم خانگی، محصولات لبنی، مصنوعات چوبی، مصالح ساختمانی، محصولات غذایی و کشاورزی اشاره کرد.

رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه مقصد اصلی صادرات استان خراسان جنوبی کشور افغانستان است، اظهار داشت: مزیت برخورداری از بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان نسبت به استان­های همجوار و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است که این امر باعث توسعه مبادلات تجاری این منطقه شده و در حال حاضر بازرگانان ایرانی و افغان در چهار بازارچه مرزی فعالیت دارند.

به گفته رستگار مقدم، پاکستان، کشور­های آسیای میانه، هلند، قطر و آلمان از دیگر مقاصد صادراتی محصولات خراسان جنوبی هستند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مهمان ویژه این بازدید بود؛ طی این نشست دکتر علی صالح آبادی طی تماس تصویری با همکاران شعبه بیرجند، چالش­های مختلف پیش روی این بانک در استان خراسان جنوبی را بررسی و در خصوص راهکارهای ارائه بهتر خدمات بانک به مشتریان همفکری کرد.

[۳] [۴]