راه‌اندازی مرکز نوآوری رسانه‌ نقطه عطفی در توسعه ارتباطات نوین

راه‌اندازی مرکز نوآوری رسانه‌ نقطه عطفی در توسعه ارتباطات نوین
راه‌اندازی مرکز نوآوری رسانه‌ نقطه عطفی در توسعه ارتباطات نوین

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های کافه رسانه با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست ایران و جمعی از مدیران پایگاه‌های خبری روز دوشنبه، اول آذرماه ۱۴۰۰ در محل موزه ارتباطات تهران برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا، در این جلسه “حسن عمیدی” مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست ایران و رئیس موزه ارتباطات ضمن سخنانی درباره تاریخچه‌ موزه، به موضوع “رسانه” که بخش عمده‌ای از حوزه ارتباطات است، پرداخت و گفت: یکی از اهداف ما در موزه ارتباطات ایجاد اولین مرکز نوآوری رسانه را در کشور است.

عمیدی افزود: با توجه به اینکه آینده حوزه ارتباطات و رسانه حول محور “فناوری” استوار است، لذا مراکز نوآورانه و فناوری و شتاب‌دهی، ما را در بهره‌گیری از دانش روز دنیای رسانه و تولید محتوای ارزشمند یاری خواهند کرد‌. در کنار این مباحث به آموزش و اطلاع‌رسانی نیز باید توجه ویژه داشت.

وی با توجه به نقش اثربخش پایگاه‌های خبری اذعان داشت: مدیران پایگاه‌های خبری به منظور پیشبرد اهداف آینده باید منسجم و با وحدت رویه از پراکندگی در این زمینه خودداری کنند و بهتر است در حوزه‌های مالی، صنفی و…. این وحدت رویه را حفظ کنند.

رئیس موزه ارتباطات در ادامه افزود: پیشنهاد من در کافه رسانه این‌ است که بتوانیم در این مکان رویدادهای مربوط به نوآوری رسانه‌ای را برگزار نماییم که اولویت اصلی ما در این زمینه راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی در حوزه رسانه است.

وی با اشاره به ظرفیت موزه ارتباطات در برگزاری نشست‌های کافه رسانه گفت: در افق دید ما، موزه ارتباطات با فضای ۱۸ هزار متری می‌تواند فضای مناسبی برای خدمت به حوزه رسانه و ارتباطات باشد. اگر این فضا به پارک علم و فناوری تبدیل شود، می‌توان از آن برای برگزاری جلسات و گفت‌وگوهای صنفی حوزه ارتباطات استفاده کرد و به دنبال سهم‌خواهی در این خصوص نخواهیم بود.

عمیدی در ادامه افزود: با افزایش دانش فناوری می‌توان همگام با بستر جامعه پیش رفت. در این راه ضرورت دارد با تولید پادکست‌هایی با محتوای مرتبط و علمی پاسخگوی نیاز نسل جدید باشیم و برای رسیدن به این هدف باید مرکز نوآوری شکل گیرد و دولت با حمایت‌های خود در زمینه تجهیزات، فضا و نیروی انسانی، این امکان را برای ما فراهم سازد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست ایران یادآور شد: اعطای تسهیلات از دیگر خدماتی است که درصورت تاسیس مرکز شتاب‌دهی توسط دولت انجام می‌شود و مدیران رسانه می‌توانند در این زمینه نیز مطالبه‌گر باشند. همچنین، فناوری “زبان” خودش را دارد و باید این زبان را دانست تا ارتباطات شکل گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: وظیفه معاونت پارک ریاست جمهوری این است که پارک فناوری وزارت ارتباطات را راه‌اندازی کند و ما نیز در تلاش هستیم طی جلسات آینده و با تبیین نقشه راه به این مهم دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط