راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه(VIP)

بازارسازی و بازارشناسی در دستور کار شبکه فروش باشد
بازارسازی و بازارشناسی در دستور کار شبکه فروش باشد/
راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه(VIP)

مهندس سعادت فراقی معاون توسعه بازار و فروش بیمه رازی ، در چهارمین رویداد سه شنبه های پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش شد از راه اندازی سامانه ای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه( VIP ) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی ؛معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی با تاکید بر این که در کنار بازاریابی، باید بازارسازی و بازارشناسی نیز در دستور کار شبکه فروش باشد، گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت های آموزشی و استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند سامانه همراز در بیمه رازی توانسته شرایط مطلوبی را برای فعالیت حرفه ای شبکه فروش ایجاد کند.

فراقی در چهارمین رویداد سه شنبه های پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش شد ، به لزوم ورود به حوزه شرکت های بخش خصوصی که علیرغم حجم سازمانی کوچک،پتانسیل مالی قابل توجهی دارند اشاره کرد و گفت: این گونه شرکت ها، بیمه گر خود را از طریق مناقصه انتخاب نمی کنند، بلکه با استعلام قیمت از چند شرکت محدود ، قراردادهای خود را واگذار می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که هر روز تعداد مناقصات مشخص شده و حق بیمه های پیشنهادی شیب نزولی به خود گرفته، مشارکت در این گونه رویدادها مقرون به صرفه نبوده و شبکه فروش باید از ظرفیت مذاکره برای انعقاد قراردادهای خارج از سامانه مناقصات استفاده کنند، چراکه به طور معمول در پی این قراردادها، بیمه نامه های تبعی نیز به فروش می رسد.

فراقی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بیمه رازی به حوزه تعریف بیمه نامه های جدید ورود نمی کند، گفت: تعریف بیمه نامه جدید مستلزم طی فرایندهای قانونی و معمولا زمان بر است، چرا که باید طرح توجیهی، مبانی قیمت گذاری و در نهایت تایید بیمه مرکزی را داشته باشد که در مواردی این پروسه تا بیش از یکسال به طول می انجامد ؛ولیکن بدین معنا نیست که طرح و محصول جدید بیمه ای ارائه نخواهد شد و مثال بارز آن طرح بیمه مهر زندگی است.

وی با تاکید بر این که هم اکنون ظرفیت های مناسبی از طریق بیمه نامه های موجود برای انعقاد قراردادهای مطلوب وجود دارد، اظهار کرد: شبکه فروش می تواند میان مشتری و شرکت بیمه رازی واسطه باشد، به طوری که نیازهای مشتری را به شرکت منتقل کرده و حتی متناسب با آن بیمه نامه های جدید طراحی شود.

فراقی همچنین از راه اندازی سامانه ای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه( VIP ) شرکت خبر داد که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی در ادامه در پاسخ به این سوال که شرکت در ارائه محصول خوب با قیمت مطلوب ضعف هایی دارد گفت: استراتژی شرکت اکنون بر مبنای مدیریت ریسک است، به طوری اگر مجموع پرتفوی یک بیمه گذار دارای توجیه منطقی باشد، قرارداد آن منعقد خواهد شد، اما قراردادهای یک طرفه فقط با هدف جذب پرتفو و بدون توجه به خسارت پرداختی حتما رد می شوند.

به گفته وی، اکنون مسئولان حوزه بازاریابی و فنی شرکت بیمه رازی، اطلاعات خوبی از بیمه گذاران بزرگ دارند و اجازه نمی دهند پرتفو به هر قیمتی وارد شرکت شود. از طرفی در جهت جذب پرتفوی با توجیه اقتصادی حداکثر تلاش خود را می نماید.

فراقی در ادامه توسعه فعالیت ها در حوزه آموزش شبکه فروش را گام مهمی در راستای افزایش سهم بازار شرکت دانست و با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته، موضوع آموزش های انگیزشی در بیمه های زندگی در شرکت آغاز شده است، گفت: این روند در بخش بیمه های اموال هم در حال انجام است و به زودی در همه رشته ها توسعه خواهد یافت.

معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی با تاکید بر این که در شرکت «بیمه نامه آزمون و خطایی» وجود ندارد، به تجربه ناموفق برخی طرح های بیمه ای اجرا شده در دوره های پیشین اشاره کرد و با بیان این که طرح «مهر زندگی بیمه رازی» در حال طی کردن آزمون های نهایی است، خاطرنشان کرد: این طرح به زودی اجرایی خواهد شد و خدمات مطلوبی نیز به مشتریان ارائه خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط امحای اسناد بایگانی شده در نمایندگی ها گفت: این موضوع مصوب و دستورالعمل آن نهایی شده است، به طوری که اکنون شعب در حال اجرای آن هستند و تعمیم آن به شبکه نمایندگی ها نیز در دستور کار است.

فراقی همچنین به موضوع پرداخت سود مشارکت به نمایندگان که برای اولین بار در شرکت بیمه رازی اجرایی شد اشاره کرد و با بیان این که نحوه ارزیابی نمایندگان برای پرداخت سود مشارکت در سال جاری بهبود می یابد، گفت: نواقص طرح پیشین برطرف خواهد شد تا رضایت شبکه فروش بیش از پیش جلب شود.

وی در ادامه اعلام کرد که منابع مالی مربوط به چالش برگزار شده در مهر ماه ۹۹ تامین شده و پس از تصویب در جلسه هیات عامل به حساب نمایندگان واریز خواهد شد.

معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی ارائه طرح هایی مانند بیمه درمان تکمیلی خانواده را نیز منوط به ارائه فهرست از سوی انجمن ها دانست و با بیان اینکه امکان طراحی بسته های بیمه ای خاص برای مشتریان در قالب گروه ها وجود دارد،اظهار کرد: می توان برای قراردادهای خاص، در کنار پوشش اصلی بیمه ای، پوشش های جانبی نیز تعریف کرد.

قابل ذکر است در پایان این برنامه زنده اینستاگرامی ، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد ، مدیر روابط عمومی و بین الملل به مهندس سعادت فراقی معاونت توسعه بازار و فروش اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط