طی حکمی از سوی مدیرعامل بانک صادرات ایران، مصطفی ضمیری به عنوان رئیس اداره کل اعتبارات این بانک منصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا و به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، مصطفی ضمیری با حکم مدیرعامل بانک صادرات ایران به ریاست اداره کل اعتبارات این بانک منصوب و این حکم طی مراسمی با حضور سیدکاظم مرتضوی اسکویی معاون طرح و برنامه، احمد بهشتی لنگرودی معاون اعتبارات بانک صادرات ایران و کارکنان و مسئولان ادارات کل زیرمجموعه معاون اعتبارات بانک به وی اعطا شد.
در بخشی از حکم حجتاله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران خطاب به مصطفی ضمیری آمده است: «نظر به شایستگی و سوابق جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس اداره کل اعتبارات بانک صادرات ایران منصوب میشوید تا با بهرهمندی از دانش و تجربه خود، این بانک را در دستیابی به اهداف تنظیم شده خود، یاری کنید».
در این مراسم، احمد بهشتی لنگرودی فعالیتهای اعتباری و سیاستگذاریهای این بخش به همراه موضوع مهم جذب منابع را از اصلیترین فعالیتهای ذاتی و جاری بانکها عنوان و تاکید کرد: تجهیز منابع و جذب نقدینگی در بانک با توجه به شرایط اقتصادی و فضای رقابتی موجود در بانکها، با دشواریها و محدودیتهای فراوانی روبرو است بنابراین باید در نحوه اعطای تسهیلات و مدیریت بهینه مصارف و با استفاده از نظارتهای حرفهای، دقت مضاعفی در خصوص اطمینان از بازگشت پول و بازپرداخت به موقع تسهیلات و نیز سودآور بودن روند اعطای تسهیلات صورت پذیرد.
وی شناخت صحیح و اعتبارسنجی دقیق مشتریان اعتباری را با استفاده از دانش کارشناسی مناسب یکی از عوامل کاملاً موثر در کنترل و مدیریت ریسکهای مترتب بر فعالیتهای اعتباری اعلام و تاکید کرد: در صورت هدایت صحیح مصارف به سمت فعالان اقتصادی در بخشهای مختلف که واجد صلاحیتهای تجربی، علمی و تخصصی هستند، شاخصهای کلان اقتصادی کشور نظیر اشتغال، تولید و… با روند مثبت و مطلوبتری رشد خواهند کرد و طبعاً بانک نیز از تعامل با این مشتریان بهرهمند خواهد شد.
در این مراسم سیدکاظم مرتضوی اسکویی، با بیان اینکه واحد اعتبارات از جمله واحدهای پاسخگو در حوزه فعالیتها و سیاستهای کلان بانک است، تخصیص بهینه مصارف برای ارتقای نسبت مصارف به منابع بانک را با هدف افزایش درآمدهای حاصل از تسهیلات اعطایی مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: انتخاب مشتریان با ریسک کم توسط واحد اعتباری بانک نشان از اهمیت ویژه این اداره دارد و در همین راستا عقبماندگی در بخش درآمد را میتوان با شناسایی مشتریان مطلوب جبران کرد