- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

دیدار دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با معاون قضایی دادستان کل کشور

دیدار دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با معاون قضایی دادستان کل کشور [۱]
دیدار دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با معاون قضایی دادستان کل کشور [۱]
در نشست روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲، محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران به همراه مشاورین خود با علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور، ریاست کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، علی جمادی ضمن تبریک انتخاب شایسته محسن پورکیانی به ریاست کل بیمه مرکزی با رای قاطع اعضای شورای عمومی و قدردانی از اقدامات و همکاری‌های ارزشمند سندیکای بیمه‌گران با قوه قضاییه در زمان تصدی کریمی دبیرکل سابق، اظهار داشت: قوه قضاییه این انتخاب را با توجه به جایگاه سندیکا در صنعت بیمه و تجارب ارزشمند بیمه‌ای دبیرکل جدید به فال نیک گرفته و امیدوار است با تعامل و همکاری‌های بیشتر و براساس وظایف و مسئولیت‌های کارگروه مشترک حقوقی که دستورالعمل آن به تایید معاون اول قوه قضاییه و ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه رسیده بر حول محورهای مندرج در دستورالعمل کارگروه، بتوانیم بخشی از مسائل و چالش‌های قانونی و حقوقی فی‌مابین قوه قضاییه و موسسات بیمه را حل کرده و با بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع در امور بیمه‌گزاران و رعایت حقوق صنفی و قانونی موسسات بیمه نوعی وحدت رویه در صدور آرای محاکم قضایی در امور بیمه‌ای را به وجود بیاوریم.

جمادی افزود: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است. در مورد پرونده‌ها نیز تلاش خواهیم کرد با رویه واحد، تصمیمات منطقی و بهتری اتخاذ کنیم و از باب کلان موضوع در چهارچوب حفظ و صیانت از بیت‌المال قابلیت طرح و بررسی داشته‌باشد. معاون قضایی دادستان کل کشور در بحث آموزش بیمه‌ای قضات، نیز با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده این پروژه را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد.

معاون قضایی دادستان کل در پایان ضمن امیدواری به آینده گفت: در یکی از جلسات ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی کارگروه حقوقی مشترک به استحضار اعضای این ستاد خواهیم رساند.

محسن پورکیانی با قدردانی از تعامل و همکاری‌های ارزشمند قوه قضاییه، معاونت اول قوه قضاییه و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با مساعدت‌های این سازمان بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات حقوقی موسسات بیمه را حل کنیم.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به مصوبات و اقدامات کارگروه مشترک حقوقی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاهش یافته و امیدواریم امور بیمه‌گزاران و موسسات بیمه با ایجاد وحدت رویه و آشنایی هرچه بیشتر قضات با مسائل بیمه‌ای به نحو مطلوبی انجام و برخی مشکلات و موانع موجود برطرف شود.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران موضوع تشکیل کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه را از نیازها و درخواست‌های سال‌های گذشته صنعت بیمه دانست و افزود: در دور جدید فعالیت‌های سندیکا، توجه ویژه‌ای به موضوعات و وظایف در دستورالعمل کارگروه خواهد داشت و از ظرفیت‌های موجود با توجه به مساعدت‌های ارزشمند قوه قضاییه به نحو احسن بهره‌برداری شود.

گفتنی است کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه در راستای تحقق اهداف از چشم انداز و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و با هدف هم‌افزایی و ضرورت رفع موانع حقوقی و قضایی صنعت بیمه و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌گزاران و آحاد مختلف جامعه، راه‌اندازی شده‌است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=67302 [۱]

[۳] [۴]