- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

دیجیتالی شدن نیاز امروز صنعت بیمه است/ در همکاری با استارت آپ‌های برند حرف اول را می‌زنیم

دیجیتالی شدن نیاز امروز صنعت بیمه است/ در همکاری با استارت آپ‌های برند حرف اول را می‌زنیم
مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون:
دیجیتالی شدن نیاز امروز صنعت بیمه است/ در همکاری با استارت آپ‌های برند حرف اول را می‌زنیم [۱]
مریم قندور، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون از ضرورت دیجیتالی شدن در ارائه خدمات در صنعت بیمه سخن گفت و فعالیت کنونی شرکت بیمه تعاون در بهره مندی از استارت آپ ها را مثال زدنی دانست.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، مریم قندور، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران این شرکت از جمله مدیران با تفکر فناوری محور است که سابق بر این در گفت و گو با «پایگاه خبری خرد و کلان» نیز مطرح کرده بود که «با شروع پاندمی کرونا،‌ نیاز مشتریان به خدمات الکترونیکی و غیرحضوری افزایش یافت و از این رو اقدامات زیرساختی شرکت بیمه تعاون در این حوزه بیش از پیش نمود یافت».

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سرعت گرفتن فعالیت استارت آپ ها به فعالیت شبکه فروش سنتی لطمه ای وارد نمی کند،‌ گفته بود: «ارزیابی های ما نشان می دهد استارت آپ ها بیشتر در حوزه فروش بیمه اتومبیل فعالیت دارند و سایر بیمه نامه ها مانند بیمه های عمر، آتش سوزی، باربری و … که به مشاوره های دقیق نیاز دارند،‌ همچنان توسط شبکه فروش سنتی ارائه می شود. همچنین هر نماینده می تواند با فراهم کردن بستر الکترونیکی خود در قالب نماینده آنلاین ارائه خدمات کند».

قندور در این گفت و گو نیز اظهار داشت که امروز دیجیتالی شدن یک نیاز است و محصولات را باید با شبکه های گوناگون توزیع همراه ساخت تا بدین ترتیب بتوان خدمات دهی قابل توجهی را به عموم مشتریان ارائه کرد.

مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون ادامه داد: در استارت آپ های برند هم اکنون شرکت بیمه تعاون حرف نخست را می زند و موفق شدیم تا تمام استارت آپ های دارای مجوز کارگزاری برخط بیمه مرکزی همکاری داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: آنچه ما دوست داریم اجرایی کنیم، ایجاد یک پلتفرم برای نمایندگان فروش است و با استفاده از آن به تمام نماینده ها کمک کنیم تا از طریق خدمات دیجیتال بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

قندور در ادامه با اشاره به فعالیت های واحد تحت مدیریت خود مطرح کرد: هم اکنون در تمام مناقصات و استعلام هایی که در صنعت بیمه ای انجام می شود، شرکت کرده و در حال حاضر موفقیت های قابل توجهی نیز کسب کرده ایم و هدف اصلی مان نیز حرکت در مسیر جذب پورتفوی بیشتر است.

مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون اضافه کرد: کار اصلی جذب این واحد جذب شبکه فروش بوده و تا کنون بالغ بر ۸۰۰ نماینده فروش فعال داریم و بنا داریم در سال ۱۴۰۰ برای استان تهران بالغ بر ۲۰۰ نماینده جذب کرده که تاکنون ۷۰ نماینده نیز دوره های آموزشی را گذرانده و مشغول فعالیت شدند.

وی تصریح کرد: از دیگر اتفاقاتی که موفق شدیم رقم بزنیم، دعوت به همکاری نمایندگان پیش از درخواست آن هاست که این مهم به منظور ترغیب هرچه بیشتر نماینده برای فعالیت پس از دریافت کُد از بیمه مرکزی صورت می گیرد.

[۳] [۴]