- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای صنایع کوچک آسان‌تر شد

دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای صنایع کوچک آسان‌تر شد [۱]
دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای صنایع کوچک آسان‌تر شد [۱]
در چارچوب تفاهم‌نامه امضا شده بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، دریافت وام برای شرکت‌های تحت پوشش این صندوق بیش از پیش تسهیل شد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط ‌عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تفاهم‌نامه همکاری که به امضای دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و «محمدحسین مقیسه» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک رسید، باعث سهولت بیشتر پرداخت وام از سوی بانک به شرکت‌های تحت پوشش صندوق می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق نسبت به صدور ضمانت‌نامه اعتباری (تعهد پرداخت) به نفع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات پرداختی به متقاضیان صنایع کوچک اقدام می‌کند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که بزرگ‌ترین متولی قرض‌الحسنه در کشور به شمار می‌رود، در طول سال‌های اخیر اقدامات مختلفی برای تسهیل فرآیند پرداخت وام انجام داده که از آن جمله می‌توان به پرداخت وام بدون ضامن به افراد دارای شرایط، پذیرفتن سهام به‌عنوان وثیقه، پذیرفتن سفته الکترونیکی به‌عنوان وثیقه، توسعه سامانه اعتبارسنجی بانک (ضِمان) و… اشاره کرد. تفاهم‌نامه اخیر نیز در همین راستا و با هدف آسان‌سازی بیش از پیش شرایط برای متقاضیان دریافت وام صورت گرفته است.

در چارچوب این تفاهم‌نامه بانک متعهد شده در صورت معرفی متقاضیان اخذ ضمانت‌نامه از سوی صندوق، پرداخت تسهیلات را صرفاً با اخذ ضمانت‌نامه صندوق به‌عنوان بخشی از وثایق متقاضی انجام دهد.

ضمانت‌نامه صندوق در حال حاضر حداکثر ۱۰۰ درصدی اصل وکارمزد تسهیلات اعطایی بانک را پوشش می‌دهد. متقاضی صنایع کوچک نیز به آن دسته از واحدهای صنعتی گفته می‌شود که تعداد کارکنان آن‌ها طبق مجوزهای مربوطه زیر ۵۰ نفر و به تشخیص صندوق باشد.

صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با هدف حمایت از فعالان صنایع کوچک تأسیس شده است و موضوع فعالیت آن کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری به این صنایع است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=71070 [۱]

[۳] [۴]