- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

درخواست سهامداران وسدید، اجرای رای دیوان عالی کشور

درخواست سهامداران وسدید، اجرای رای دیوان عالی کشور
درخواست سهامداران وسدید، اجرای رای دیوان عالی کشور [۱]
با وجود اعلام رای قطعی یکی از پرونده های کثیرالشاکی و مهم قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال جاری به نفع شرکت گروه صنعتی سدید، خبر دستور توقف اجرای رای صادره؛ سهامداران این شرکت را با یک شوک عجیب روبرو کرد.

به گزارش توسعه پویا [۲]، با وجود اعلام رای قطعی یکی از پرونده های کثیرالشاکی و مهم قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال جاری به نفع شرکت گروه صنعتی سدید، خبر دستور توقف اجرای رای صادره؛ سهامداران این شرکت را با یک شوک عجیب روبرو کرد. در حالی که بالاترین نهاد قضایی کشور و به صورت خاص شعبه اول دیوان عالی کشور یک پرونده ۳۰ ساله را سرانجام پس از سه سال بررسی دقیق، با صدور رای قطعی مختومه اعلام کرده بود. در کمتر از دو ماه مجدداً با برخی اعمال نفوذها اجرای رای متوقف شد! سهامدارانی که با اعتماد به آرای قطعی قضایی حالا باید متحمل زیان های سنگینی شوند و چاره ای جز پیگیری از مراجع و نهادهای مختلف را ندارند. بر اساس پیگیری های صورت گرفته توسط سهامداران این شرکت، جمع کثیری از خانواده ۶۰ هزار نفری از سهامداران گروه صنعتی سدید ضمن مراجعه به سازمان بورس، فرابورس، مراجع قضایی مرتبط، مرکز ارتباطات مردمی قوه محترم قضاییه و سایر مراکز و نیز با انجام مکاتبات گسترده و جلسات حضوری متعدد با نهادهای مختلف، درخواست رفع توقف اجرای حکم دیوان عالی کشور در خصوص مالکیت گروه صنعتی سدید بر ۳۳ درصد از سهام شرکت فراب را خواستار شدند.

پرونده مالکیت سدید بر ۳۳ درصد از سهام شرکت فراب پیشینه ای ۳۰ ساله داشته و رای کلیه محاکم قضایی در اختلافات مذکور و در تمامی دادگاه های بدوی و تجدید نظر طی۳۰ سال بررسی این پرونده، به نفع گروه صنعتی سدید صادر شده است. در این میان طبق شفاف سازی های انجام شده در سامانه کدال سازمان بورس، برخی سازمان‌ها با اعمال نفوذ در این پرونده تلاش نموده اند. تا به هر نحوی اجرای این حکم که در طی این سال‌ها به تعویق افتاده را با سنگ اندازی از مسیر اصلی خود خارج نموده و به هر طریقی این پرونده را وارد یک فرآیند فرسایشی برای سهامداران تبدیل کنند. پرونده ای که با وجود اعاده دادرسی به روش فوق العاده از زمان ریاست قوه آیت الله هاشمی شاهرودی و در مجموع ۴ بار اعاده دادرسی در زمان روسای مختلف قوه قضاییه هنوز در گیرودار بخش های مختلف نظام قضایی کشور است.

تمامی موارد مذکور درشرایطی است که‌ پس از حدود سه سال از توقف اجرای آخرین حکم قطعی و بررسی و بازبینی مجدد و دقیق پرونده در قوه قضاییه، در اردیبهشت ماه سال جاری؛ دیوان عالی کشور مجددا بر مالکیت سدید بر ۳۳ درصد از سهام فراب، صحه گذاری نمود و موضوع از طریق سامانه کدال سازمان بورس به اطلاع کلیه سهامداران محترم رسید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=64068 [۱]

[۳] [۴]