درخشش بیمه تجارت‌نو در جایگاه سه شرکت نخست بیمه‌ای تولید کننده حق بیمه رشته کشتی

درخشش بیمه تجارت‌نو در جایگاه سه شرکت نخست بیمه‌ای تولید کننده حق بیمه رشته کشتی
درخشش بیمه تجارت‌نو در جایگاه سه شرکت نخست بیمه‌ای تولید کننده حق بیمه رشته کشتی
مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه تجارت‌نو، با بیان اینکه بیمه تجارت‌نو “یکی از سه شرکت اول صنعت بیمه در صدور بیمه‌نامه کشتی است.”اظهار کرد که این شرکت بیمه‌ای همچون سال‌های گذشته آماده ادامه صدور بیمه نامه بدنه و ماشین آلات و P&Iبرای کشتی‌های خارجی که در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند هست.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی، پرگل پناهی، با اشاره به اهمیت امکان تردد آزاد و امن کشتی‌ها در آب‌های یک کشور، گفت: این مساله یکی از ارکان نشان دهنده‌ی امنیت تجارت و داد و ستد با آن کشور است که ضمن ترغیب شرکای تجاری به شروع و ادامه‌ی همکاری‌ با هر کشور، از طریق ایجاد تعادل در بهای تمام شده و در نتیجه قیمت کالاهای تجاری، به ایجاد اقتصادی پویا و سالم و گسترش رضایت و آرامش در جامعه کمک قابل توجهی می‌کند.

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه تجارت‌نو، افزود: پوشش بیمه‌ای کشتی‌های خارجی، هنگامی که وارد آب‌های ایران می‌شوند کاور لازم را به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه ندارد و این کشتی‌ها باید مسئولیت خسارت‌های وارده را به صورت کامل برعهده می‌گرفتند.

پناهی، اذعان داشت که نبود پوشش‌های مناسب بیمه‌ای، برای کشتی‌های خارجی که به آب‌های ایران وارد می‌شوند باعث خواهد شد که امنیت ایران درنظر آنها کم رنگ شده و از ورود خودداری کنند و یا اینکه اجاره‌ای که بابت ارائه خدمات می‌گیرند را افزایش داده تا ریسک خود را پوشش دهند، که این مساله در نهایت برروی قیمت تمام شده کالاها خود را نشان می‌داد.

وی، بیان کرد: شرکت بیمه تجارت‌نو از همان سال‌های ابتدای تاسیس خود که هم زمان با ازسرگیری تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بود، ضمن درک اهمیت موضوع، نسبت به آگاه سازی مالکان کشتی‌های خارجی از عدم امکان برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای خارجی خود در آب‌های ایران اقدام کرد و به ارائه‌ی بیمه نامه‌های متنوع بیمه‌ای متناسب با نیاز هر کشتی پرداخته است.

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه تجارت‌نو، اظهار داشت:سازمان بنادر و دریانوردی نیز چندی پیش در اقدامی شایسته، به منظور حفظ منافع ملی، خرید و ارائه‌ی پوشش بیمه‌ای P&I برای کشتی‌های خارجی که وارد آب‌های ایران می‌شوند را الزامی کرد و در دستورالعملی در ماه جاری این مهم، به تمامی شرکت‌های کشتیرانی و سایر مراجع ذیربط ابلاغ شد.

پناهی، از جمله پوشش‌های برقرار شده برای کشتی‌های خارجی را، بیمه نامه بدنه،ماشین آلات و مسئولیت مالکان کشتی P&I برشمرد و گفت: بی‌تردید نام شرکت بیمه تجارت‌نو در میان شرکت‌های بیمه‌ای که مجوز صدور اینگونه پوشش‌ها را از سازمان بنادر و دریانوردی اخذ کرده‌اند می‌درخشد.

وی، اعلام کرد که شرکت بیمه تجارت‌نو با صدور بیش از ۳۶۵ فقره بیمه نامه‌ی کشتی، در جایگاه سه شرکت نخست بیمه‌ای در زمینه حق بیمه تولیدی در رشته کشتی قرار دارد که در کنار ارائه‌ی پوشش‌های بیمه‌ای لازم برای کشتی‌های ایرانی، آماده ادامه صدور بیمه نامه بدنه و ماشین آلات و P&I برای کشتی‌های خارجی که در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند هست تا از این طریق گامی مثبت در جهت ایجاد رفاه و آرامش برای مردم کشور بردارد.

مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیما شرکت بیمه تجارت‌نو، با اشاره به شبکه گسترده ارزیابی خسارت این شرکت، گفت:در این سال‌ها، تعدادی از کشتی‌هایی که تحت پوشش شرکت بیمه تجارت‌نو قرار داشتند و در اقصی نقاط جهان از جمله پاکستان، هند، چین، مالزی، سنگاپور و آب‌های مدیترانه دچار خسارت شدند که پس از ارزیابی‌های لازم خسارت آنها پرداخت شد، بنابراین درایران هم امکان ارزیابی خسارت‌ها به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *