- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

درآمد ثابت با بالاترین سود در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین

درآمد ثابت با بالاترین سود در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین [۱]
درآمد ثابت با بالاترین سود در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین [۱]
صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین با هدف جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت آن ایجاد شده و با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش آن بر این است که بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا [۲]، انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: نخست؛ هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد.

دوم: صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

سوم: امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.

لازم است بدانیم، صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین [۳]، در اولین روز کاری هر ماه، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را به سرمایه‌گذاران خود پرداخت می‌کند.

این پرداخت سود به صورت ماهانه صورت می‌گیرد و برای سرمایه‌گذاران، یک جریان نقد ثابت و قابل پیش‌بینی را فراهم می‌کند.

عدم نیاز به تحلیل و پیگیری مستمر بازار سرمایه و قیمت‌های سهام از عمده مزایای اصلی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است. مشتریان با عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین می‌توانند به صورت مستقیم از سود‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق بهره‌مند شوند، بدون اینکه نیازی به مداخله فعال در بازار سرمایه داشته باشند.

نتیجه آنکه، صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین با ارائه درآمد ثابت و قابل پیش‌بینی به سرمایه‌گذاران، جذابیت بالایی در میان افرادی که به دنبال حفظ سرمایه و دریافت سود منظم هستند، دارد.

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین [۳] یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در ایران است، زیرا علاوه بر ارائه سود ثابت، ریسک پذیری کمتری نیز دارد. صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین به منظور حداقل کردن ریسک سرمایه‌گذاری، به صورت متنوعی در اقساط مختلف سرمایه خود را به صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، از مزایای حفظ حداقل خطر و ضرر کم برخوردارند و این تنوع و توزیع مناسب سرمایه که پیشتر ذکر شد، ریسک سرمایه‌گذاری را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و به سرمایه‌گذاران امکان دستیابی به سود‌های پایدار و پیش‌بینی شده را می‌دهد.

به‌علاوه، صندوقِ سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین [۳]یکی از این صندوق‌هاست که درآمد ثابت تأمین می‌کند.

تسهیل نقدشوندگی واحد‌های این صندوق‌ها نیز به‌عنوان یکی از مزایای دیگر آن‌ها محسوب می‌شود و می‌توان با مقادیر کمتر به آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. اما در مقابل، معایبی نیز وجود دارد؛ برای مثال، بازدهی کمتر این صندوق‌ها نسبت به بازار‌های پرخطر مانند بورس و ارز دیجیتال است.

در یک نگاه کلی این چنین خلاصه می‌کنیم که، علت و دلیل انتخاب ما از صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین [۳] این موارد است:

۱- کسب سود بیش از نظام بانکی

۲- پرداخت سود در موعد مقرر به صورت روزشمار

۳- بـدون نـرخ شکست

۴- وجود مدیران حرفه‌ای و با مهارت بالا برای دریافت بهترین سود نسبت به فعالیت انفرادی

۵- نقد شوندگی سریع واحد‌های سرمایه‌گذاری در هر زمان

۶- بهره‌گیری از نرخ‌های مناسب به دلیل تجمیع منابع

۷- معاف از مالیات

درآمد ثابت با بالاترین سود در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین

ارزش دارایی‌های خالص

بر اساس اطلاعات درج شده در سایت صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین در حال حاضر ارزش دارایی‌های خالص این صندوق ۸۰ هزار و ۸۰۶ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۹۲ ریال است. از سوی دیگر میزان سود روزشمار پرداختی به سرمایه گذاران در صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین ۲۴.۵ درصدی است این در حالی است که میزان میزان سود موثر سالانه این صندوق معادل ۲۷.۵ درصد است که طبیعتا چنین سودی با توجه به نوسانات بازار سهام برای سرمایه گذاران جذابیت خاصی دارد.

نحوه ثبت نام در صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه این صندوق به آدرس axf7.irbrokersite.ir [۴] انجام می‌شود. پس از ورود به سامانه باید بخش ثبت نام در صندوق را انتخاب کنید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=71075 [۱]

[۵] [۶]