دادن حق تصمیم به مشتری با “تسهیلات انتخاب” بانک ایران زمین

دادن حق تصمیم به مشتری با “تسهیلات انتخاب” بانک ایران زمین
در راستای تعامل بیشتر برنامه ریزی شد؛
دادن حق تصمیم به مشتری با “تسهیلات انتخاب” بانک ایران زمین
از آنجا که مدیریت بانک می بایست با تفکر مشتری مداری اداره شود و پرداخت تسهیلات نیز می بایست بر اساس شرایط مشتری صورت گیرد، به همین منظور بانک ایران زمین تسهیلات انتخاب را تعریف و اجرایی کرده است که در قالب تسهیلات انتخاب این بانک به مشتریان خود این حق را می‌دهد که در انتخاب نوع و شکل دریافت تسهیلات با توجه به نیاز و توان پرداخت شان تصمیم بگیرند.

به گزارش توسعه پویا از تجارت آوا، زندگی فراز و نشیب های بسیاری دارد و در بسیاری از موارد شرایطی پیش می آید که قابل پیش‌بینی نبوده، اما به اندازه ای تاثیرات خود را برجای می گذارد که یکباره برنامه‌ریزی‌های گذشته را با چالش روبرو می کند.

یکی از جدی ترین مسائلی که همواره افراد با آن درگیر هستند و شرایط ویژه ای را رقم می زند، نیاز مالی در شرایط پیش بینی نشده است که این شرایط می تواند در دو بخش مثبت و منفی رقم بخورد و از تامین هزینه های جشن ازدواج تا بیماری و درمان را شامل می شود. اما بدلیل آنکه امروزه گرفتن وام حتی از نزدیکترین افراد خانواده حاشیه هایی به همراه دارد و آزمونی بر مردودی نزدیکان می شود، اولین جایی که افراد به فکر تامین نیاز مالی از طریق آن می‌افتند، دریافت تسهیلات از بانک است. این در حالی است که بدلیل حاشیه های موجود، متاسفانه برای دریافت تسهیلات از بانک نیز مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد. از یک سو می بایست بانکی را پیدا کرد که تسهیلات را بپردازد و از سوی دیگر شرایط پرداخت تسهیلات آن بانک با شرایط پیش آمده و توان دریافت کننده همخوانی داشته باشد.

امروزه بانک ها برای پرداخت وام یک عدد ثابت را در نظر میگیرند که سود آن عدد نیز ثابت است، در حالی که شاید وام‌گیرنده به رقم متفاوتی نیاز داشته باشد، امکان بازپرداخت سریعتر آن فراهم باشد و لازم باشد پرداخت بهره با عدد توافقی صورت بگیرد.

از آنجا که مدیریت بانک می بایست با تفکر مشتری مداری اداره شود، پرداخت تسهیلات نیز می بایست بر اساس شرایط مشتری صورت بگیرد و تحمیلی صورت نگیرد، به همین منظور بانک ایران زمین تسهیلات انتخاب را تعریف و اجرایی کرده است.

در قالب تسهیلات انتخاب بانک ایران زمین به مشتریان خود این حق را می‌دهد که در انتخاب نوع و شکل دریافت تسهیلات با توجه به نیاز و توان پرداخت شان تصمیم بگیرند.

یکی از مواردی که همواره باعث کدورت مشتریان بانک ها هنگام دریافت تسهیلات  می شود، عدد سود سالیانه است. بانک ایران زمین برای آنکه به این نگرانی مشتریانش پایان دهد، در قالب تسهیلات انتخاب نرخ سود سالیانه را بین ۱۰ تا ۱۸ درصد تعیین کرده و آن را به انتخاب مشتری گذاشته است. بنابراین مشتری می‌تواند با توجه به شرایط و توان پرداختی که دارد، نرخ سود تسهیلات را تعیین کند.

چالش بعدی مشتریان، میزان دریافت تسهیلات است. از آنجا که نیاز به وام، بستگی به شرایط پیش آمده دارد و نیازی از پیش تعیین نشده است، بانک ایران زمین سقف تسهیلات را ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته که بسته به تقاضای مشتری، شناور است. مهمتر اینکه میزان اقساط تسهیلات انتخاب در قالب توافق با مشتری تعیین می شود. از آنجا که می بایست اعتمادی بین بانک و مشتری صورت بگیرد، لازم است حساب سپرده ای نزد بانک ایران زمین افتتاح شود که مبلغ سپرده هنگام افتتاح حساب می بایست پنج میلیون تومان باشد و به مدت سه ماه از تاریخ شروع طرح، نزد بانک به امانت خواهد بود. اما بانک ایران زمین حسن نیت خود را در این زمینه نیز نشان داده به نوعی که امکان واریز و برداشت از این سپرده وجود دارد و حداکثر مدت زمان استفاده از میانگین ایجاد شده به منظور دریافت تسهیلات ۲ ماه است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=39535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط