خرید قطعات مورد نیاز از خارج، خط قرمز پترول است

خرید قطعات مورد نیاز از خارج، خط قرمز پترول است
اشرف‌زاده:خرید قطعات مورد نیاز از خارج، خط قرمز پترول است/۸۰ درصد نیازها را از تولیدکنندگان داخلی تامین می کنیم

خرید قطعات و محصولات از کشورهای خارجی که مشابه داخلی آن تولید می شود، خط قرمز شرکت پترول است و هرگز از آن عدول نخواهیم کرد.

به گزارش توسعه پویا، رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری صدای پول با بیان این مطلب گفت:تبلور اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و به عنوان راهبرد اقتصاد کشور در شرایط فشار تحریمی تثبیت شده است، در استفاده از تولیدات داخل است و صنعت پتروشیمی به عنوان قطب صنعت کشور می تواند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کند.

اشرف زاده افزود:بر این اساس شرکت پترول استفاده از تولیدات داخلی را سرلوحه خود قرار داده اشت و رد حال حاضر ۸۰ درصد قطعات و محصولات مورد نیاز این شرکت از طریق تولید کنندگان داخلی تامین می شود.

وی تاکید کرد:این افتخاری برای شرکت پترول،شرکت های تاکین کننده داخلی و برای اقتصاد کشور است که توانسته به آن سطح از توانایی و کارایی برسد که چنین سطحی از قطعات مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنند.

مدیر عامل پترول گفت:هدف گذاری ما این است که بتوانیم صد در صد محصولات مورد نیاز شرکت را از طریق تولیدات داخل تامین کنیم و با روند توسعه ای که شرکت های تامین کننده داخل کشور دارند، این چشم انداز قابل تحقق است.

وی با اشاره به اهداف “سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش” گفت: در نمایشگاه امسال سه ضلع مهم حضور یافته اند.اول شرکت های عرضه کننده که همان شرکت های پتروشیمی هستند،دوم شرکت های تامین کننده که اقدام به تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت های پتروشیمی می کنند و سوم بانک ها و موسسات مالی هستند که نقش تامین مالی طرح ها را بر عهده دارند.

وی ادامه داد:با حضور این سه ضلع در نمایشگاه امسال هماهنگی خوبی برای شناخت فرصت ها و یافتن راهکارهای نو اتفاق می افتد و رخداد بسیار مهمی برای توسعه کشور رقم می خورد.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت پترول در حال اجرای ۹ طرح است،گفت:بیشتر این طرح ها در مناطق کمتر توسعه یافته و با هدف تکمیل زنجیره ارزش در حال اجرا هستند.پیشرفت برخی از این طرح ها به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

نسیم نجفی

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=37496

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط