خدمات پست دیجیتال، پلی برای اقتصادهای کوچک

خدمات پست دیجیتال، پلی برای اقتصادهای کوچک
خدمات پست دیجیتال، پلی برای اقتصادهای کوچک؛
عنوان وبینار اتحادیه جهانی پستی برای کشورهای در حال توسعه

همه فکر می‌کردند که اینترنت باعث مرگ خدمات پستی است، اما کاملاً برعکس شد.  

به گزارش توسعه پویا از بخش ارتباطات اتحادیه جهانی پست، کارشناسان جهانی و منطقه ای در تاریخ  ۲۶ جولای ۲۰۲۲ در وبینار اتحادیه پستی جهانی با عنوان «فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کشورهای در حال توسعه جزیره ای کوچک (SIDS)» اظهار داشتند، این کشورها، پتانسیل این را دارند که از تحولات دیجیتالی به نفع پست ها، اقتصادها و دولت ها استفاده کنند 
بنا بر این گزارش بی تردید دیجیتالی شدن فرصت ها و چالش هایی را برای کشورهای در حال توسعه کوچک که بازارهای آنها محدود و با بازارهای جهانی فاصله دارد به ارمغان می آورد.
 کمبود بودجه و تجهیزات، اتصال ناپایدار اینترنت، و شکاف در مجموعه مهارت‌های کارکنان در صدر فهرست چالش‌هایی قرار دارند که مانع تحول دیجیتال می‌شوند. با این حال شرکت کنندگان در میزگرد، دیجیتالی شدن را برای کشورهای در حال توسعه جزیره کوچک حیاتی می دانند.
رادنی تیلور، دبیرکل اتحادیه مخابرات کارائیب در این میزگرد با بیان اینکه «همه فکر می کردند که اینترنت مرگ خدمات پستی است، اما کاملاً برعکس بود» گفته است فرصت ها و چالش های زیادی وجود دارد و باید به صورت جمعی، بتوانیم به این کشورها در سراسرجهان کمک کنیم. 
او معتقد است همه گیری کووید ۱۹ توانایی پست کشورهای سراسر دنیا را در تطبیق فعالیتهای خود با نیازهای مشتریان ثابت کرد. 
پائول دونوهی، هماهنگ‌کننده سیاست‌های دیجیتال و تجارت اتحادیه پستی جهانی نیز با بیان اینکه پست‌ کشورها امروز با فناوری ها همسو شده اند، عنوان کرده ادارات پست دنیا فناوری هایی را پذیرفته‌اند که بتوانند به ارائه خدمات مرتبط، خدمات دولتی، خدمات تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت الکترونیکی مرتبط باشند تا به اقتصاد کشورهای در حال توسعه کمک کنند.
دونوهی همچنین گفته است پست‌ها گاهی از استراتژی‌های توسعه دولت‌ها که به سیاست‌های دیجیتالی می‌پردازند، کنار گذاشته می‌شوند. با این حال، زمانی که پست ها در این مجموعه گنجانده شوند، هم دولت ها و هم اپراتورهای پستی عملکرد بهتری دارند.
وی همچنین اذعان داشت: در اتحادیه پستی جهانی، ما تلاش‌ می کنیم تا دولتها را تشویق کنیم تا پست را در کارهای ملی ادغام کنند.
هماهنگ‌کننده سیاست‌های دیجیتال و تجارت اتحادیه پستی جهانی معتقد است پست‌ها همچنین می‌توانند محیط های امن استارت‌آپ‌ها باشند و به نوآوران امکان دسترسی به شبکه‌هایی را می‌دهند که به آنها کمک می‌کند به همه افراد در کشور دسترسی پیدا کنند.
آندریا جیاکوملی، مشاور سیاست تجارت در هیئت دائمی مجمع جزایر اقیانوس آرام در مجمع عمومی جزایر اقیانوس آرام نیز در این میزگرد گفته است ؛ کووید ۱۹ موجب شد ارائه خدمات به سرویسهای آنلاین انتقال و تسریع شود. چرا که استفاده از تکنولوژی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تجارت می تواند به کشورهای در حال توسعه کوچک کمک کند تا بر برخی از چالش های مربوط مثل “فاصله” غلبه کنند.

مترجم: علیرضا لوری

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=45948

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *