- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

حمایت تمام قد بانک تجارت از صنایع پتروشیمی کشور

بانک تجارت با تامین مالی پروژه‌های مهم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بانک پیشرو در این صنعت شناخته می‌شود.

به گزارش توسعه پویا [۲] از دیوان اقتصاد، به گفته هادی اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت، این بانک نگاهی استراتژیک به صنعت پتروشیمی داشته و همواره در صدد طراحی و ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی متناسب با نیاز شرکت‌های پتروشیمی با هدف کمک به توسعه این صنعت مهم کشور بوده است. در همین راستا بانک تجارت با ارائه بسته‌های خدماتی متنوع و راه‌حل‌های مالی منطبق با نیاز پروژه‌های توسعه محور واحدهای تولیدی همواره تلاش کرده است تا نقش خود را در کمک به پیشبرد صنعت پتروشیمی کشور به خوبی ایفا کرده و تمامی سطوح در کنار مجتمع‌های پتروشیمی باشد.

وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرده است که بانک‌تجارت در زمینه ارائه روش‌های مختلف تامین مالی از جمله گشایش اعتبارات اسنادی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. چرا که صنعت پتروشیمی عامل ثروت آفرینی برای اقتصاد کشور بوده و افق صنعت پتروشیمی کشور برای سال‌های آینده افقی مثبت و روشن است.

 به گفته مدیرعامل بانک تجارت، بانک تجارت از دهه‌های قبل، بانک تجار، کسب ‌وکارها، صنایع و صنوف مختلف کشور شناخته می‌شود و رگ و ریشه این بانک به صورتی شکل گرفته که کارکنان آن به صورت تخصصی آماده خدمت‌رسانی بهینه به شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک هستند.

بر همین اساس نیز بانک تجارت می‌تواند با پتانسیل‌های موجود به عنوان یکی از شرکای تجاری در انجام پروژه‌های این صنعت نقش بسزایی را ایفا کند. این بانک چه در بخش فنی و تخصصی و چه در حوزه مالی و همچنین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فراتر از ظرفیت‌های مورد توافق، آمادگی همکاری دارد و البته این بانک ظرفیت‌های جدیدی از جمله همکاری در تشکیل صندوق‌های خصوصی را برای فعالان این صنعت فراهم آورده است.

این گزارش می‌افزاید، توانمندی بانک تجارت در حوزه بانکداری بین الملل، تخصص و تجربه در ارائه خدمات ارزی به عنوان یک مزیت رقابتی در تعامل بانک با شرکای تجاری خود به شمار می‌رود. با تکیه بر همین توانمندی نیز عزم راسخی در این بانک برای تداوم حمایت از صنایع بالا و پایین دستی صنعت پتروشیمی وجود دارد.

نگاه بلند مدت بانک تجارت و حمایت از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر با نگاه تخصصی به این حوزه‌ها همراه بوده و توانسته در قالب طرح‌های ویژه مانند گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، صدور ضمانت نامه، تنزیل ال‌سی داخلی این همکاری‌ها را تداوم بخشد.

گفتنی است، بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ تفاهمنامه‌های همکاری با شرکت‌های پتروشیمی از جمله شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر، شرکت پتروشیمی اروند، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، پتروشیمی لردگان امضا کرده است.

در همین راستا نیز، بانک تجارت به عنوان حامی بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حضور در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، آخرین دستاوردها و خدمات خود را ارائه کرد.

در این نمایشگاه که در بهمن ماه ۱۴۰۱ حضور ۳۰۰ شرکت داخلی فعال در عرصه تولید و صنعت پتروشیمی در جزیره کیش برگزار شد، بانک تجارت به عنوان یکی از حامیان اصلی صنعت پتروشیمی و حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان در محل غرفه این بانک ضمن انعکاس اقدامات انجام شده برای حمایت از صنعت پتروشیمی، آخرین خدمات و طرح‌های بانک تجارت برای حمایت و تأمین مالی پروژه‌های صنعت پتروشیمی را معرفی و عرضه کرد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=52993 [۱]

[۳] [۴]