حمایت‌های بانک کشاورزی از طرح‌های توسعه‌ای و کشاورزی

حمایت‌های بانک کشاورزی از طرح‌های توسعه‌ای و کشاورزی
حمایت‌های بانک کشاورزی از طرح‌های توسعه‌ای و کشاورزی

بانک کشاورزی در مسیر حمایت از طرح های کشاورزی و توسعه اقتصادی، اقداماتی را در این راستا انجام داده که مجموع این برنامه ها علاقه‌مندی و رضایت مشتریان را به دنبال داشته است.

به گزارش توسعه پویا به نقل از شمانیوز، عملکرد مطلوب بانک کشاورزی در استفاده از تمام ظرفیت های این بانک در مسیر پیشبرد برنامه های تولید، اشتغال و جذب ، اعطای تسهیلات حمایتی در جهت راه اندازی و بهره‌برداری از واحدهای کشاورزی و دامپروری به روش سریع و آسان در کنار برنامه های مسئولیت‌های اجتماعی خود از قبیل تخصیص و اعطای تسهیلات اشتغالزایی، وام‌های کم‌بهره و بدون بهره، تسهیلات خسارتی ناشی از بلایای طبیعی، وام‌های خرد و تکلیفی مانند فرزندآوری و ازدواج و… موجب شده تا میزان رضایت و علاقه مندی مشتریان را به دنبال داشته باشد.

تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک کشاورزی در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد داشته است. این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۱۳ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۱۰ هزار نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

بنا بر اظهار وزیر جهاد کشاورزی؛ عملکرد مثبت بانک کشاورزی، یکی از عوامل موفقیت طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها محسوب گشته و موفقیت این طرح، در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور تحول مثبتی ایجاد خواهد کرد.

با توجه به حذف ارز ترجیحی و دستور دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات یارانه ای، بیش از ۸۲ هزار فقره تسهیلات به مبلغ افزون بر۸۴ هزار میلیارد ریال با نرخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۵درصد به متقاضیان پرداخت شده است. در اجرای این طرح بالغ بر۳۰هزار فقره دامدار کارت تا سقف ۲میلیارد ریال صادر شده و برای تأمین نهاده های مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور قرار گرفته است.

بر همین اساس در فصل بهار سال جاری، بانک کشاورزی نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش زراعت پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است. همچنین بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش باغداری پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

پرداخت ۱۵۰هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران در عاملیت خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن بوده که تاکنون انجام شده و در مقایسه با سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد داشته است.

همچنین بانک کشاورزی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش دام و طیور پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۲۱۰ درصد رشد داشته است. حمایت های این بانک در حوزه آبزی‌پروری طی سه ماهه نخست سال جاری با ۳۵۸۷ میلیارد ریال در قالب ۸۱۹ فقره تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای پرورش آبزیان، نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

بدیهی است نقش و عملکرد بانک کشاورزی در شرایط حساس فعلی، تضمین کننده روند روبه رشد فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی کشور بوده و توجه مسئولان به تقویت و تجهیز منابع هرچه افزون‌تر این بانک تخصصی، به طور مستقیم موجب رشد و توسعه بخش کشاورزی شده و خودکفایی در تولید انواع محصولات استراتژیک کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی پایدار را در پی خواهد داشت.

بانک کشاورزی ۲۹۲هزار فقره تسهیلات به مبلغ حدود۵۷۰ هزار میلیارد ریال طی چهار ماهه نخست امسال پرداخت کرده که این تسهیلات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

در ارتباط با مساعدت به کشاورزان در حوزه وصول مطالبات این بانک سال گذشته با هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه انجام داد، مبلغ۲۰هزار میلیارد ریال برای استمهال بدهی کشاورزان در قالب بند خ ماده۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اختصاص داد و در سال جاری نیز به همین میزان برای مساعدت با کشاورزان در نظر گرفته شد.

گفتنی است، در سالیان اخیر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین‌کننده تسهیلات و سرمایه بخش کشاورزی کشور، نقش شایان توجهی در رشد و توسعه بخش کشاورزی داشته که این امر در همکاری بسیار خوب رضایی به عنوان مدیر ارشد بانک کشاورزی با وزیر و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کاملا مشخص بوده و امروز ما شاهد برداشته شدن قدم‌های بزرگی در خدمت‌رسانی روزافزون به کشاورزان ایران اسلامی هستیم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=44672

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *