ثبات ایران‌زمین در روزهای بی‌ثبات سهام

ثبات ایران‌زمین در روزهای بی‌ثبات سهام
ثبات ایران‌زمین در روزهای بی‌ثبات سهام

تازه‌ترین آمار اعلامی نشان می‌دهد، بانک ایران‌زمین توانسته در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ و این روزهای نه‌چندان خوش بورس، میزان سرمایه‌گذاری خود در سهام و اوراق بهادار را بدون تغییر محسوسی نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته ۸۴۲ میلیارد تومان نگه دارد.

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، این در حالی است که سهام بانک ایران زمین با نماد «وزمین»، به طور مثال در آبان ماه ۱۴۰۰ توانست همچنان با جلب اعتماد فعالان بازار سرمایه، ۱۵ روز صعود و سبزی را تجربه کند. اهمیت موضوع در این است که این مهم در حالی رخ می‌دهد که بازار سرمایه در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۰ نیز مانند مهرماه سبزی و قرمزی را با هم تجربه و روزهای قرمزش از سبزش پیشی گرفته بود.

این مهم در حالی رخ می دهد که بازار سرمایه در دومین ماه از پاییز ۱۴۰۰ نیز مانند مهرماه سبزی و قرمزی را با هم تجربه و روزهای قرمزش از سبزش پیشی گرفت.

۲۴ بهمن سال ۱۳۸۹ بود که برای نخستین‌بار، پذیره‌نویسی عمومی سهام بانک ایران زمین در سراسر کشور و بازار فرابورس ایران انجام شد. سرمایه اولیه بانک مبلغ دو هزار میلیارد ریال که سهم مؤسسین ۵۱.۷۵ درصد (به ارزش ۱۰۳۵ میلیارد ریال) و سهم پذیره‌نویسان عمومی ۴۸.۲۵ درصد (به ارزش ۹۶۵ میلیارد ریال) درنظر گرفته شد. بانک ایران زمین پس از احراز همه شرایط پذیرش از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ به عنوان سی وپنجمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس ایران درج شد و چندی بعد در تاریخ ۵ مهرماه همان سال، معاملات بانک در نماد وزمین آغاز شد. حالا یک دهه از آن روزها می‌گذرد و این بانک توانسته یکی از خوش‌نام‌ترین نام‌ها در بازار سهام باشد.

 عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران‌زمین اخیرا در اعلام دارایی‌های بانک متبوع خود، میزان سرمایه‌گذاری این بانک در سهام و سایر اوراق بهادار را هشت هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال اعلام کرده است.

این‌ها همه در حالی است که رشد سهام بانک ایران زمین با توجه به حمایت‌های سهامداران عمده این بانک از قدرت سهم «وزمین»، توانسته زمستانی گرم را برای بانک ایران زمین و همراهانش به ارمغان آورد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=37490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط