توقف احداث سد فینسک خواسته به حق مردم مازندران

توقف احداث سد فینسک خواسته به حق مردم مازندران
توقف احداث سد فینسک خواسته به حق مردم مازندران

دکتر روزبه مفیدیان عضو ارشد پژوهشکده فناوری نانو شمال کشور: همدلی مردم مازندران و ورود آگاهانه نمایندگان مجلس و مسئولین استان متضمن توقف پروژه احداث سد فینسک است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، مشاور سابق بنیاد ملی نخبگان نقش نمایندگان مجلس را در مطالبه گری بی بدیل خواند و افزود: با افزایش ضریب آگاهی نمایندگان محترم مجلس و تمرکز بر روی بحث های کارشناسی پروژه فینسک می توان به روزهای روشن برای توقف عملیاتی سازی پروژه فینسک امیدوار بود.

مسئول روابط عمومی قطب علمی نانو در آب کشور تصریح کرد: توصیه می شود کارگروهی متشکل از کارشناسان زبده محیط زیست و همینطور جمعی از نخبگان علمی استان در زمینه کشاورزی و حوزه عمرانی و آبرسانی ذیل معاونت عمرانی استانداری مازندران تشکیل شود تا مسئولیت پیگیری امورات مربوط به ساخت سد فینسک و همچنین ارائه گزارشات موثق به مردم باشد.

کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر پافشاری و استقامت مردم و مسئولین مازندران بر‌ خواسته های به حق خود مبنی بر عدم خدشه دار کردن محیط زیست و دستبرد به منابع آبی استان اشاره کرد: پروژه احداث سد فینسک نه تنها برای مازندرانی ها بلکه برای کل استان های شمالی و حتی مردم سمنان (به گواه منابع محلی) طرحی آسیب زا و معیوب است و در صورت رعایت نکردن استانداردهای لازم موجب برهم زدن نظم طبیعت و نیز خشک شدن سرشاخه های آبی تجن خواهد شد و عاقبتی همچون زاینده رود و دریاچه ارومیه در انتظارش است.

مهندس حوزه آب و فناوری نانو یادآور شد: تلاش های خوبی که در زمینه جلوگیری از احداث سد فینسک صورت گرفته است در ماه های اخیر تسریع یافته و طرح سدسازی تا اطلاع ثانوی متوقف شده ولی مردم و نمایندگان محترم مجلس بخصوص مجمع نمایندگان مازندران تا رسیدن به نتیجه مطلوب باید به هوش باشند و ان شالله به یاری خدا شاهد عقب نشینی مدیران پروژه و بازگشت پیمانکاران مذکور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *