توسعه نیروگاه برق دماوند در گرو تغییر رفتار دولت و وزارت نیرو است

سرپرست بانک دی: توسعه نیروگاه برق دماوند در گرو تغییر رفتار دولت و وزارت نیرو است
سرپرست بانک دی:
توسعه نیروگاه برق دماوند در گرو تغییر رفتار دولت و وزارت نیرو است
سرپرست و رئیس‌ هیأت‌مدیره بانک دی در بازدید از نیروگاه تولید برق دماوند، تجهیز و توسعه نیروگاه‌های تولید برق را در گرو تغییر رفتار دولت و انجام تعهدات و پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو دانست.

به گزارش توسعه پویا از روابط‌عمومی بانک دی؛ اسماعیل جلیلی در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد ضمن تبریک آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: ارزش استراتژیک و حیات‌بخش برق و نیروگاه‌های تولید برق و کارکنان آن زمانی مشخص می‌شود که به یاد بیاوریم در زمان دفاع مقدس، هنگام قطع برق چه آسیب‌هایی به صنایع نظامی، مراکز درمانی و جریان عادی زندگی مردم وارد می‌شد.

وی گفت: نیروگاه تولید برق دماوند یک نیروگاه استراتژیک در تأمین برق استان تهران است که تلاش برای توسعه فعالیت‌های نیروگاه و ورود فناوری‌های جدید و تولید انرژی خورشیدی، تأمین مالی از محل وصول مطالبات نیروگاه، بهبود رویکرد بهره‌وری در فرایند تولید و درآمدزایی و مهمتر از همه حل مسأله ناهمگونی در ایفای تعهدات دولت در قبال نیروگاه است.

جلیلی با اشاره به اهمیت استراتژیک نیروگا‌ه تولید برق دماوند برای کشور و لزوم نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو به آن گفت: اولین گام در توسعه یک بنگاه، تأمین مالی آن از محل فروش محصولات و خدمات بنگاه است که فاصله بین قیمت تمام شده برق و قیمت خرید تضمینی از سوی دولت حاشیه سود نیروگاه را کاهش داده و این منجر به کاهش توان توسعه‌ای و ضعف در پرستاری از تجهیزات نیروگاه شده است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو طی سال‌های گذشته در ایفای تعهدات خود به نیروگاه‌ها عملکرد مناسبی نداشته که امیدواریم در دولت چهاردهم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که رفتار دولت با نیروگاه‌ها بهبود پیدا کرده و اجازه فروش و صادرات مازاد ظرفیت تولید به نیروگاه‌ها داده شود و در بخش داخلی هم با منطقی شدن قیمت‌ها، قیمت واقعی برق به نیروگاه پرداخت شود.

جلیلی در پایان ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان نیروگاه برق دماوند گفت: بانک دی به عنوان سهامدار اصلی آمادگی دارد با مدیریت گروه مالی دی در مدیریت بهینه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های نیروگاه حمایت‌های همه‌جانبه داشته باشد.

در ابتدای این نشست نیز محمد کبیری، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت تولید نیروی برق دماوند ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نیروگاه‌ به تشریح فعالیت‌ها و چالش‌های پیش رو پرداختند.

در پایان این نشست اسماعیل جلیلی و هیأت همراه به بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه برق دماوند پرداختند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=88778

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *