توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزار؛ بازگشت امید به مناطق محروم 

توزیع 200 هزار بسته نوشت افزار؛ بازگشت امید به مناطق محروم
توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزار؛ بازگشت امید به مناطق محروم
تامین و توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت افرار ویژه دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار یکی از اقدامات متفاوت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که در سال تحصیلی جاری و با هدف ارتقای عدالت آموزشی عملیاتی شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ این اقدام شایسته و به موقع با هدف ارتقای عدالت آموزشی با استقبال گسترده و بازخوردهای بسیار مثبت از سوی مردم و مسئولان مناطق محروم کشور مواجه شد.

توزیع نوشت افزارهای تامین شده توسط بنیاد مستضعفان از ابتدای سال تحصیلی با حمایت خیریه ها، مدارس، مساجد، گروه‌های جهادی و انجمن تولید کنندگان نوشت افزار، تامین شده و در حال توزیع است .

به اعتقاد کارشناسان محرومیت دانش آموزان مناطق محروم از تامین نوشت افزار یکی از عوامل اصلی بازماندن آنها از تحصیل است و برهمین اساس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با شناسایی این گروه از دانش آموزان که دهک های یک تا چهار درآمدی خانوارها در ۳۳۰ شهرستان، بخش ها و دهستان های محروم را تشکیل می دهند نسبت به تامین این اقلام اقدام کرد.

علی بحرانی فرماندار شهرستان دشتی یکی از مناطق محروم کشور در استان بوشهر با تقدیر از اقدام بنیاد مستضعفان در تامین نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان محروم این منطقه گفت: این روزها شاهد خدمت دیگری از سوی بنیاد علوی در سطح استان و شهرستان بودیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، خیرین، و دستگاه‌های مرتبط از جمله آموزش و پرورش، اقشار ضعیف و نیازمند جامعه شناسایی شدند و با بهره‌گیری از پتانسیل بنیاد علوی، تلاش شد تا بخشی از خدمات ضروری به این اقشار ارائه شود.

فرماندار دشتی به اهمیت همکاری همه‌جانبه و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در جهت حمایت از افراد کم‌بضاعت اشاره کرد و تأکید کرد: این برنامه‌ها باید در جهت رفع نیازهای اساسی مردم تداوم داشته باشد.

وی همچنین از تمامی نهادهای شرکت‌کننده در این پویش، به‌ویژه بنیاد علوی که نقش کلیدی در اجرای این برنامه داشت، تشکر و قدردانی کرد.

براساس گزارش های رسیده از سراسر کشور طی روزهای اخیر، نوشت افزار دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار در استان های مختلف کشور از جمله همدان با ۵۰۰۰ هزار بسته، بوشهر ۱۷۰۰ بسته ، ۲۵۰۰ بسته در استان اصفهان ، ۲۵۰۰ بسته نوشت افزار در استان ایلام ، ۴۰۰ بسته در استان اردبیل، ۱۰۰۰ بسته آموزشی در استان قزوین ، ۱۲۰۰ بسته در استان قم ، ۱۲۶۰ بسته نوشت افزار در شهرهای راور و بم استان کرمان و ۲۷۰۰ بسته در میان دانش اموزان زرند کرمان توزیع شده است .

همچنین ۳۰۰۰ بسته هزار نوشت افزار در استان آذربایجان شرقی، ۲۰۰۰ هزار بسته در کهگیلویه و بویراحمد و ۴۰۰۰ هزار بسته نوشت افزار در استان خوزستان، ۳۰۰۰ هزار بسته استان مرکزی توزیع شده است .

براساس این گزارش، مابقی ۲۰۰ هزار بسته نوشت افزارهای تامین شده، در مناطق باقی مانده از ۲۹ استان کشور در حال توزیع بوده و به دست دانش آموزان خواهد رسید.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=89379

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *