- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

توانایی صنعت کفش ایران در پاسخ‌گویی به نیاز ۴۰۰ میلیون نفری

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران؛ توانایی صنعت کفش ایران در پاسخ‌گویی به نیاز ۴۰۰ میلیون نفر

   رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: در حال حاضر صنعت کفش کشور پاسخگوی نیاز دو برابر جمعیت فعلی ایران است، که در صورت تامین مواد اولیه با توجه به میزان تولید و توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند نیاز ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت را پاسخ دهد.
به گزارش توسعه پویا [۱] و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رسول شجری در نشست خبری ششمین نمایشگاه بین‌المللی امپکس که امروز ۲۳ مهرماه برگزار شد عنوان کرد: طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی گمرک، سال گذشته میزان واردات کفش ما حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما آمار اعلام شده از سوی کشورهای صادرکننده به ایران ۷۰۰- ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. اما طبق آمارها طی سال‌های اخیر ۶۱۰ میلیون دلار کاهش واردات داشته‌ایم و هیچ کمبودی هم در بازار دیده نشده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ میزان صادرات ما ۸۸ میلیون دلار به صورت رسمی و ۱۰۹ میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است که رقم غیررسمی آن در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است.
رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران تاکید کرد: در حال حاضر نیز این صنعت به راحتی پاسخگوی بازار داخل ایران بوده و صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه را نیز انجام می‌دهد.

[۲] [۳]