تشریح وضعیت طرح‌های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات

تشریح وضعیت طرح‌های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات
تشریح وضعیت طرح‌های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات

کارشناس اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دولت، آخرین وضعیت وضعیت طرح های صادراتی تامین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران را تشریح کرد.

به گزارش توسعه پویا از اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، احمد احسانی با اشاره به تکمیل پنج طرح و اتمام قریب الوقوع هشت طرح صنعتی تامین مالی شده از سوی بانک توسعه صادرت ایران، گفت: بانک توسعه صادرات ایران برای اجرای طرح احداث یک واحد شیرین سازی گاز، بازیافت اتان، تولید متانول و تولید اتیلن در پتروشیمی بوشهر، ۱۸ میلیارد یوآن مصوب کرد که به صورت سندیکایی با مشارکت بانک صنعت و معدن از محل فاینانس چین و ۷۵ میلیون یورو از محل منابع بانک تامین شد.

احسانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا پایان تیرماه سال جاری بالغ بر ۱۸ میلیارد یوآن چین و ۷۵ میلیون یورو به شرکت پتروشیمی بوشهر، پرداخت شده که ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این کارشناس اعتباری به تشریح وضعیت طرح احداث واحد تولید اتیلن در پتروشیمی گچساران پرداخت و گفت: ۱۶۵ میلیون یورو به صورت سندیکایی با مشارکت بانک تجارت برای این طرح تصویب شد که تا پایان تیرماه سال جاری، ۱۲۸.۶ میلیون یورو به شرکت پتروشیمی گچساران پرداخت شده که بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احسانی افزود: برای اجرای طرح احداث واحد تولید پروپیلن در پتروشیمی سلمان فارسی نیز بالغ بر ۹۵ میلیون یورو در بانک توسعه صادرات ایران، مصوب شد که تاکنون ۵۱.۷ میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شده و ۶۳ درصد نیز پیشرفت فیزیکی طرح گزارش شده است.

وی ضمن تشریح وضعیت طرح های فولادی تامین مالی شده از سوی بانک، گفت: طرح دو فاز توسعه فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با مبلغ مصوب ۱۰۹ میلیون یورو، طرح واحد آب شیرین کن صنعتی به ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در روز با مبلغ مصوب ۲۵ میلیون یورو و همچنین طرح ایجاد واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۹۶۰ هزار تن در سال با مبلغ مصوب ۵۲.۵ میلیون یورو تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.

احسانی به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی طرح تولید اسلب عریض فولادی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال در شرکت فولاد جهان آرا اروند اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران ۱۵۹ میلیون یورو برای این طرح مصوب کرده که بالغ بر ۱۵۴ میلیون یورو از این مبلغ تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ به این شرکت پرداخت شده است.

به گفته این کارشناس اعتباری طرح احداث یک واحد تولید ۷۰۰ هزارتنی شمش در شرکت فولاد آلیاژی ایران با مبلغ مصوب ۱۰۶ هزار و ۵۵۰ میلیون یورو به صورت سندیکایی با مشارکت بانک توسعه صادرات ایران و بانک صنعت و معدن، به پیشرفت ۸۳ درصدی دست یافته است.

احسانی از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی طرح احداث واحد کک متالوژی در شرکت کک طبس و طرح ماشین آلات خط تولید در شرکت سولیکو کاله خبر داد و گفت: مبلغ مصوب برای طرح احداث واحد تولید کک متالوژی۳۰ میلیون یورو و ۳۵۰ میلیارد ریال و مبلغ مصوب برای برای شرکت سولیکو کاله ۲۰ میلیون یورو بوده است.

وی اضافه کرد: طرح توسعه تولیدات بلوکات گازی در شرکت صنایع خاک چینی ایران از دیگر طرح های تامین مالی شده از سوی بانک توسعه صادرات ایران، با مبلغ مصوب ۹ میلیون یورو و ۲۵۰ میلیارد ریال به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دست یافته است.

احسانی درباره روند پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نیز گفت: از ۳۳۴ میلیون دلار مبلغ مصوب برای تامین مالی این طرح تاکنون ۱۷۳ میلیون دلار به شرکت آریابنادر ایرانیان پرداخت شده است.

وی درپایان به تشریح وضعیت طرح خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان پرداخت و گفت: بانک توسعه صادرات ایران بالغ بر۸۷ میلیون یورو برای اجرای این طرح مصوب کرد؛ این طرح تا پایان تیرماه سال جاری به پیشرفت ۸۰ درصدی دست یافته است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=44782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *