- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

تشریح جزئیات بیمه اربعین توسط مدیرعامل شرکت بیمه میهن

تشریح جزئیات بیمه اربعین توسط مدیرعامل شرکت بیمه میهن
تشریح جزئیات بیمه اربعین توسط مدیرعامل شرکت بیمه میهن [۱]
هادی شیخ الاسلامی، مدیرعامل شرکت بیمه میهن جزئیات بیمه اربعین را در نشست صمیمانه اصحاب رسانه تشریح کرد‌.

به گزارش توسعه پویا [۲]، سیدهادی شیخ‌السلامی، مدیرعامل بیمه میهن و مجری بیمه اربعین ۱۴۰۲، در این نشست گفت: سازمان‌های متعددی در داخل ایران و عراق به زائران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند. به همین منظور جلسات هماهنگی سازمان‌ها برگزار شده است. در ستاد مرکزی اربعین شرکت بیمه میهن، کمیته‌های چندگانه‌ای از جمله فنی، مالی، فناوری، تبلیغات و رسانه و سه قرارگاه برای مرزهای شمالی همسایه با کشور عراق تشکیل شد. برای پشتیبانی از زائرین در مرز عراق تمامی پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌ها و خدمات پس از فروش در حوزه بیمه پیش‌بینی شده و در چند روز آینده مستقر خواهند شد. استقرار حدود ۲۰ خودرو آمبولانس در کنار هلال احمر پیش‌بینی شده است. طی تفاهم‌نامه‌ای، هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان غربی صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمه میهن در ادامه گفت: دو سامانه برای اربعین راه‌اندازی شده است؛ یکی برای بیمه شده‌ها که همه اطلاعات از طریق این سامانه اطلاع رسانی می‌شود و دیگری سامانه مجزا برای سرویس دهنده‌ها به بیمه‌شده‌ها. بیمه میهن با توان حرفه‌ای و بهره‌گیری از تجربه سال‌ گذشته بیمه‌گر اربعین “بیمه سامان” و ارزیابی فرصت‌ها، اپلیکیشن خاص بیمه اربعین را تدارک دیده و شماره گویای ۹۶۸۸۹ را با کد ۰۲۱ را نیز جهت سهولت دسترسی زائران به خدمات بیمه‌ای، رونمایی خواهد کرد.

مجری بیمه اربعین درباره مدت زمان پوشش بیمه‌ای زائران گفت: بازه زمانی قراردادی که با سازمان حج و زیارت منعقد شده است از ۱۵ مرداد تا ۳۰ شهریور است که به تناسب زمان عزیمت، زائران در بازه مشخص، تحث پوشش قرار می‌گیرند. در داخل خاک عراق به دلیل زیرساخت‌های بانکی، هزینه‌های درمانی به صورت حضوری توسط کارشناس بیمه میهن پرداخت می شود. هزینه در داخل خاک ایران به شماره حساب بانکی زوار واریز می‌شود.

شیخ‌السلامی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در داخل کشور عراق، افرادی در مراکز درمانی مستقر شدند که به دو زبان تسلط دارند. جهت سرویس‌دهی مناسب اپلیکیشنی از طریق سامانه سماح ایجاد شده، لوکیشن و جی پی اس تمامی آمبولانس های هلال احمر، استقرار تمام مواکب درمانی، لیست کامل راهنمای زائران در این نرم افزار وجود دارد. در صورت پرداخت هزینه‌ها از طرف زوار، در بازگشت از سفر می‌توانند با ارائه اسناد نسبت به دریافت خسارت پرداخت شده اقدام کنند.

نحوه پرداخت غرامت افراد فوت شده در اربعین

شیخ‌السلامی درباره نحوه پرداخت غرامت فوت افراد گفت: بخشی از پرداخت غرامت در داخل خاک ایران انجام می‌شود. همچنین طبق توافق‌نامه زمینی در کربلا و نجف پیش‌بینی شده است که اگر فردی فوت کرد، در صورت رضایت خانواده امکان دفن این افراد در این شهرها وجود دارد.

مدیرعامل بیمه میهن افزود: زائرانی که دچار حادثه می‌شوند با مراجعه به هلال احمر این افراد را به مراکز درمانی منتقل خواهند شد که در این شرایط کارشناس بیمه اعزام و بعد از بررسی مدارک هزینه نقدی پرداخت می‌شود. افرادی که در جاده‌ها دچار مشکل می‌شوند نیز همین سیکل را طی خواهند کرد. افرادی که فوت می‌کنند نیز بعد از انتقال به خاک ایران، به شرط تکمیل مدارک، خسارت تا ۷۲ ساعت به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=62864 [۱]

[۳] [۴]