تشریح برگزاری «الکامپ ۱۴۰۳» در نشست خبری سازمان نصر تهران

تشریح برگزاری «الکامپ ۱۴۰۳» در نشست خبری سازمان نصر تهران
بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)، با حضور ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپی و شرکت‌هایی از آلمان، فرانسه، کره، ترکیه، روسیه، ژاپن و … از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار توسعه پویا، علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نصر تهران در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، گفت: این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ تیرماه به مدت چهار روز با حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه الکامپ با قدمت ۳۰ ساله یکی از مهم‌ترین رویدادهای زیرساختی پیشران توسعه و خدمات الکترونیک حیاتی کشور اعم از کارت ملی، سوخت، گذرنامه، انواع گواهینامه‌ها، ثبت احوال، گمرک، بیمه، تراکنش‌های بانکی و … محسوب می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران با اشاره پیوند اقتصاد دیجیتال و صنایع سنتی کشور نیز گفت: در نمایشگاه امسال شاهد حضور پررنگ این صنایع را خواهیم بود. ما در پی افزایش سرمایه‌گذاری این نوع شرکت‌ها در صنعت فاوا هستیم چراکه این حوزه توسعه آفرین است.

جوادی همچنین افزود: مجموعه‌های استارتاپی همانند سال‌های گذشته در کنار شرکت‌های دیگر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. توجه ویژه‌‌ی ما به حوزه‌های بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی، شبکه، فین‌تک، افتا، بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیکی، فری‌لنسرها، آموزش و پژوهش، لندتک، صنعت پرداخت، کرادفاندینگ و vod ها است و سعی کردیم فضای مناسبی را بر هر بخش در این نمایشگاه اختصاص دهیم.

رئیس شورای مرکزی نصر کشور تاکید کرد: در این دوره با توجه به اهمیت فضای استارتاپ‌ها و پلتفرم‌ها در کشور، به نوآوری و خلاقیت در این حوزه‌ها نگاه حساس‌تری داشتیم. نقش دولت در حوزه استارتاپ‌ها مهم و تاثیرگذار است و به بهبود فضای این حوزه کمک می‌کند. در حال حاضر برای برگزاری بهتر نمایشگاه الکامپ و حضور استارتاپ‌ها در آن، بخش دولتی هم پای کار آمده است و در حال ایفای نقشی مثبت است. سعی شده با فضاسازی در نمایشگاه استارتاپ‌ها و بخش خصوصی راحت‌تر با رگولاتورها و بخش دولتی ارتباط داشته و مشکلات خود را مطرح کنند.

همکاری اتاق بازرگانی ایران در برگزاری الکامپ ۱۴۰۳

در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با موضوع برگزاری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه «الکامپ ۱۴۰۳»، سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، از همکاری این نهاد با نصر تهران در نمایشگاه الکامپ خبر دادو گفت: یکی از فرآیندهایی که در این دوره سازمان نصر شکل گرفته، همراهی با اتاق بازرگانی است. چون منابع ما محدود است اگر این هم‌افزایی‌ها شکل بگیرد اتفاقات بسیار بهتری رقم می‌خورد. یکی از اتفاقات خوب این دوره، همراهی اتاق بازرگانی با سازمان نصر در الکامپ بیست‌وهفتم است.

او درباره نحوه این همکاری افزود: ما می‌خواهیم ارتباط بین صنف و سایر بخش‌های بازار را تقویت کنیم. از یک سو، صنعت به حضور فناورانه شرکت‌های عضو نصر نیاز دارد و الکامپ می‌تواند این را رقم بزند. از سوی دیگر، اولین‌ جایی که بتواند سرمایه‌گذاری خارجی را خوب رصد کند، اتاق بازرگانی است و ما این ظرفیت‌ها را در این دوره در اختیار صنف خود قرار می‌دهیم.

آبائی در ادامه گفت: اعضای ۲۰ کمیسیون اتاق بازرگانی طی سه روز در الکامپ بیست‌وهفتم حاضر می‌شوند تا اعضای صنف بتوانند از ظرفیت شبکه‌سازی با این اعضا استفاده کنند. 

حضور ۵۰۰ شرکت خارجی و داخلی در الکامپ ۱۴۰۳

رضا حیدری، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران و دبیر الکامپ ۱۴۰۳، بخش‌های «الکام‌استارز»، «الکام‌پیچ»، «تینواستارز»، «توان‌تک»، «الکام‌تاکز» و «الکام‌اینشورتک» را از اصلی‌ترین بخش‌های جانبی الکامپ امسال برشمرد. همچنین در نمایشگاه امسال ۹ پارک علم‌وفناوری کشور حضور خواهند داشت. علاوه‌براین، ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپی در الکامپ حضور دارند و شرکت‌هایی از آلمان، فرانسه، کره، ترکیه، روسیه، ژاپن و … در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

رویداد الکام‌پیچ ۱۴۰۳

مهدی نیازی، مدیر بخش «الکام‌پیچ» این نمایشگاه، از قرار گرفتن فضایی مشابه فضای ارائه به سرمایه‌گذاران در این بخش خبر داد. او افزود: سؤالات و معیارهایی برای پذیرش این ایده‌ها در نظر گرفته شده است. امسال دو محور اصلی در الکام‌پیچ داریم. یکی فعالیت خارج از مرکز است که برای استارتاپ‌ها و تیم‌های خارج از تهران این ظرفیت ویژه را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند حضور پررنگ‌تری داشته باشند. محور دیگر، حضور بانوان روی استیج است.

ثبت‌نام الکام‌پیچ تا دوم تیر ادامه دارد و حدود ۷۰ تیم که شامل تیم‌های تینواستارز هم می‌شود، به روی استیج خواهند رفت. 

رویداد الکام‌پیچ به عنوان یکی از بخش‌های مهم جانبی الکام‌استارز در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ است که قرار است در این بخش به ۳ استارتاپ برتر به ترتیب ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شود. در الکام‌پیچ استارتاپ‌های دارای ایده‌های برتر در تمامی حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال به رقابت می‌پردازند و خود را در معرض قضاوت داوران قرار می‌دهند. متقاضیان برای حضور در رویداد الکام‌پیچ می‌توانند با مراجعه به نشانی https://forms.formool.ir/Pitch و با طی کردن مراحل لازم، ثبت‌نام کنند. الکام‌پیچ به مدت ۴ روز از ۹ تا ۱۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و چگونگی شرکت هر یک از تیم‌ها متناسب با مذاکره مستقیم با آن‌ها تعیین و به آن‌ها اعلام خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام در الکام‌پیچ

شرکت‌های عضو باید اطلاعات کامل و درخواست خود را به دبیرخانه سازمان از طریق نشانی ایمیل Info@tehrannsr.org ارسال کنند. متعاقبا معرفی‌نامه به نشانی ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد. سپس با مراجعه به پورتال صندوق صحا به نشانی www.airdfh.ir ، باید درخواست خود را ثبت و معرفی‌نامه و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. لازم به ذکر است تمام این فرایند باید تا قبل از شروع نمایشگاه الکامپ انجام شود تا در صورت وجود مانع، زمان کافی برای رفع اشکال وجود داشته باشد. به منظور راهنمایی و تسهیل در فرآیند ثبت درخواست در پورتال صندوق صحا، فایل راهنما به پیوست این خبر درج شده است.

سومین دوره الکام‌جابز در نمایشگاه الکامپ 

در این نشست خبری اعلام شد که بیست و هفتمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به مانند دوره گذشته، الکام‌جابز را در خود جای داده است. الکام جابز که با هدف جذب نیروی‌های متخصص و خلاق در حوزه‌های تخصصی برگزار می‌شود، بستری مناسب برای جذب نیرو و استفاده از توان‌مندی‌های بازدیدکنندگان و مخاطبان نمایشگاه الکامپ توسط مجموعه‌های حاضر در این دوره است. به همین منظور و در جهت تسهیل فرآیند اطلاع‌رسانی و آشنایی مخاطبان با نیازمندهای‌ شرکت‌ها در حوزه نیروی انسانی، در تمامی سالن‌های فعال در نمایشگاه ایستگاه‌های اطلاع رسانی تعبیه شده است که از طریق آن امکان تعامل مستقیم با کارجویان از طریق وب اپلیکیشن اختصاصی نمایشگاه وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82159

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *