مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته گفت: «هم افزایی بازیگران اصلی و کلیدی صنعت پست یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت پست است.»
به گزارش توسعه پویا از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نشست خبری نخستین نمایشگاه «صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته» با حضور محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل، مهدی چمن زاد و محمدرضا قادری اعضای هیئت مدیره و محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه این نمایشگاه، آشنایی زیست بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکتهای داخلی با شرکتهای خارجی و استفاده از تجارب یکدیگر، آشنایی عموم با جایگاه و عرصههای مختلف پست و صنایع وابسته به آن را از جمله دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به اهمیت نقش پست در توسعه تجارت الکترونیک اشاره کرد و افزود: «امروز خصوصا به واسطه ورود ویروس کرونا به جهان پست از جابه جا کردن صرف پاکت و نامه به جابه جا کننده بسته و امانت تبدیل شده است و نقش آن را به عنوان بازیگری مهم در تجارت الکترونیک پررنگ کرد.»
وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه این است که اجزای صنعت پست و لجستیک را به مردم ارائه کنیم،گفت: «متاسفانه در کشور ما سرانه پستی نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است .
لیایی ادامه داد: «اگر بخواهیم مقایسه سرانه پستی بین کشور خودمان و سایر کشورهای پیشرفته انجام شود، تقریبا ۱۰ به ۶۰۰ است. در واقع با بررسیهای انجام شده به این عدد دست یافتیم که میانگین سرانه در کشورهای دیگر ۶۰۰ است و در ایران این عدد ۱۰ است.»
مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در حال حاضر بلوغ مردم در استفاده از خدمات پستی افزایش پیدا کرده است، اما هنوز با ایده آل فاصله داریم لذا حرکتی را شروع کردهایم تا با این نمایشگاه ضمن آشنایی مردم با پست، از دستاوردهای آن هم استفاده کنند.»
معاون وزیر ارتباطات از حضور بیش از ۸۰ شرکت خلاق و نوآور و ۴۰ شرکت از اعضای مرکز نوآوری پست دراین رویداد خبر داد و اذعان داشت: «این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی دیگر شرکت های استارتاپی و نوآور با این صنعت و ارائه ایده ها و تبادل تجربیات در حوزه پست است.»
وی افزود: «کارگروه ویژهای برای استفاده از ظرفیتهای استارتآپی در شرکت ملی پست تشکیل شده است و با استفاده از ابزارهای قانونی تلاش میکنیم فرایندهای قانونی برای تسهیل فعالیت استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان را تسهیل کنیم.»
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان کرد: «یکی از اهداف اصلی نمایشگاه موضوع رتبهبندی فعالان پستی است، اگرچه شاید نتوانیم از همه بازیگران شبکه پست در دوره نخست تقدیر کنیم اما میکوشیم بستر توسعه شبکه پستی را با ظرفیتهای بخش خصوصی فراهم کنیم و قطعا در سال آینده این نمایشگاه هرچه باشکوهتر برگزار میشود.»
لیایی عنوان کرد: «باتوجه به ریسکهای موجود برای اولین دوره نمایشگاه صنعت پست، عنوان بینالمللی را انتخاب نکردیم. البته برای نمایندگان اتحادیه جهانی پست جهت بازدید از نمایشگاه دعوتنامه ارسال شده و خدمات ویژهای به استارتآپهای خارجی ارائه میشود.»
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست، پیشگام حوزه تجارت الکترونیک است، گفت: «قصد داریم مردم را در این رویداد با نقش پست در رونق صنعت تجارت الکترونیک آشنا کنیم.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اعلام اینکه طبق هماهنگی لازم اقشار مختلف مردم از قشر دانش آموز و دانشجو تا لایه های مختلف میتوانند با حضور در نمایشگاه از نزدیک با ظرفیتهای پستی کشور آشنا شوند، گفت: «انتظار می رود اصحاب رسانه با ظرفیتهای خود ارتباط مردم با صنعت پست را دراین رویداد پررنگ تر نمایند.»
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به سابقه چندهزار ساله پست در ایران افزود: «بر آنیم تا سابقه سیر تحول صنعت پست را در نمایشگاه با ابزارهای مختلف و در قالب محتواهای ویدئویی و تصویری ویژه نمایش دهیم.»
لیایی ضمن دعوت از عموم مردم گفت: «ما خودمان را در این نمایشگاه، در معرض قضاوت مردم و شرکتهایی که با ما کار می کنند قرار داده ایم و هدف اصلی ما نیز در این رویداد نیز همافزایی است.»
نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته از تاریخ ۸ تا ۱۱ خرداد سال جاری در مصلای امام خمینی برگزار می شود.
لینک کوتاه: