- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

تخصص و شجاعت توامان از ویژگی‌های کارشناسان حقوقی است

 سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در نخستین همایش هم اندیشی حقوقی شرکت ملی پست، روزآمد کردن اندیشه‌ها و ارتقای معلومات و دانش حقوقی را از جمله ملزومات این حوزه خواند.

به گزارش توسعه پویا [۲] از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ صبح امروز شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ نخستین همایش دو روزه ی هم اندیشی حقوقی شرکت ملی پست، با رویکرد آگاهی از قوانین و مقررات برگزاری مناقصه و مزایده، با حضور سعید شریف زاده، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، مصطفی پورعلی‌شهری، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و قراردادها، امیرحسین کریمی، مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد، مریم ساعتچی، مدیرکل توسعه سرمایه انسانی، مهدی مقصودی، مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات کشور و کارشناسان حقوقی شبکه پستی کشور و کارشناسان دخیل در کمیسیون مناقصات در سالن مهر مرکز تجزیه و مبادلات کشور آغاز به کار کرد. 
سعید شریف زاده با ابراز خرسندی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در این شرکت بر اهمیت فراگیری دانش و آموزش مستمر مدیران و کارشناسان به عنوان مهمترین اصول موفقیت یک سازمان تاکید کرد و تخصص و شجاعت توامان را از ویژگی های کارشناسان حقوقی برشمرد. 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، حوزه حقوقی را به دیده‌بانی در سازمان‌ها تشبیه کرده که مسئولیت بررسی و نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و انعقاد قراردادها را عهده‌دار است.
وی افزود:  ظرفیتهای بالایی در سطح شرکت ملی پست وجود دارد که مهمترین آن، سرمایه‌های انسانی توانمند و با تجربه در شبکه است و خواستار شناسایی و بهره گیری از ظرفیتها شد. 
شریف زاده با اشاره به اینکه‌ قانون، کمک حال مدیران است، گفت: «حوزه‌ی حقوقی از جایگاه بالایی بر خوردار است و با بررسی، رصد دقیق، تحلیل و اجرای بی‌نقص قوانین و مقررات می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نماید.»
مصطفی پورعلی شهری مدیرکل دفتر حقوقی با اشاره به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته در خصوص انعقاد قراردادها در شبکه پستی، گفت: « بر اساس نیازسنجی های انجام شده، دوره‌ی آموزشی مدون و جامع قانون برگزاری مناقصات، برای کارشناسان حقوقی برنامه ریزی شد.»
مدیرکل دفتر حقوقی، با تاکید بر ادامه‌دار بودن آموزش‌های حقوقی افزود: «کارشناسان این حوزه باید پیوسته در حال به روزرسانی اطلاعات و خودآموزی باشند.» 
قانون برگزاری مناقصات، آئین‌نامه ارزیایی کیفی، آئین نامه تضمین معاملات دولتی، آئین‌نامه‌ مستندسازی و آئین‌نامه‌ی خرید خدمات مشاور از جمله مباحث همایش هم‌اندیشی حقوقی شرکت ملی پست است.
نخستین هم اندیشی حوزه حقوقی شرکت ملی پست در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان‌ماه به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در سالن مهر مرکز تجزیه ومبادلات پستی کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=47840 [۱]

[۳] [۴]