“تجربه” کسب کنید ؛ “ایده” خلق کنید

حسن عمیدی؛
"تجربه" کسب کنید ؛ "ایده" خلق کنید
حسن عمیدی؛
“تجربه” کسب کنید ؛ “ایده” خلق کنید
آینده حرفه “روابط‌عمومی” با توجه به نقش موثر و مسئولیت پذیری اجتماعی آن ، قطعا بسیار روشن خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسن عمیدی در یادداشتی که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات در سایت انجمن متخصصان روابط عمومی کشور (شارا) منتشر شده است از عوامل موثر در تکامل و ارتقای حوزه روابط عمومی می گوید. متن این یادداشت در زیر آمده است.

تجربه کسب کنید؛ ایده خلق کنید

علم، تجربه و تکامل مولفه های اصلی ارتقای جایگاه روابط  عمومی و ارتباطات در کشور است. استفاده از  اندوخته های علمی و عملی بزرگان واساتید حوزه ارتباطات و روابط عمومی و بهره برداری از آن در راستای تکامل روابط عمومی ها از ارکان اصلی موفقیت دست اندرکاران این عرصه است.

فعالین حوزه روابط عمومی باید تحقیق و تفکر را در عرصه روابط عمومی سرلوحه کار خویش قراردهند و رسالت واقعی خود را مبتنی بر استفاده از تجارب و به تبع آن خلق ایده های جدید قرار دهند.

آینده این حرفه با توجه به نقش موثر و اساسی روابط‌عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن در سالهای آینده قطعا بسیار روشن خواهد بود اگر کارشناسان این حوزه با بکارگیری توامان علم و  تجربه درتکامل آن بکوشند.

امروز لازمه تکامل روابط عمومی ها در گروی داشتن متخصصین ارتباطات مجهز به دانش روز است. افرادی که در ارتقای مهارت های ارتباطی خود می کوشند. مهارتهای ارتباطی چه در محیط های آفلاین و درمحیط های آنلاین، چرا که اشتباه است صرفا فکر کنیم که باید دانش خود را در زمینه رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی به روز کنیم بلکه باید با افزایش توان ارتباط موثر قدرت شناسایی مخاطبان و رابطه دوسویه و صحیح را در هر زمان و هرمکان داشته باشیم. “ارتباطاتی که هوشمندانه مدیریت شوند

متخصصین این حرفه باید هم اندیشی  را به عنوان ضرورتی حتمی مدنظر داشته باشند.

اهمیت روابط عمومی در کسب و کارهای امروزی و تغییر شکل و رویکرد  فعالیتهای این حوزه در کنار فراگیر ترشدن ظرفیتهای ارتباطی از یکسو و پتانسیل های مناسب تعاملی موجود در فعالین این عرصه از سوی دیگر می تواندموجبات  اشتراک گذاری فعالیتها و تجارب را به همراه داشته باشد. بی تردید گسترش فعالیتهای این حوزه خصوصا در چند سال اخیر باعث کسب اندوخته های علمی و عملی زیادی در بین کارشناسان این فن شده است که بکارگیری و تسری آن می تواند به ارتقای این دانش و حرفه و ثمربخش تر شدن آن کمک کند.

شاید بد نباشد پیشنهادی را به تمام متخصصین ارتباطات وروابط عمومی کشور ارائه کنم، پیشنهاد حضور در گفتگوهای انتقال تجربه با موضوع یکصد سال ارتباطات در ایران، رویدادی مجازی که با حضور پنج تن از اساتید بنام و فعالین صنعت ارتباطات کشور برگزار و از طریق صفحات مجازی شرکت ملی پست و موزه ارتباطات کشور درشبکه های اجتماعی اینستاگرام و آپارات به صورت زنده پخش خواهد شد.

شرکت ملی پست به عنوانکهن ترین و  بزرگترین سازمان ارتباطی کشور با دارابودن ظرفیتهای مختلف ارتباطی در پلتفرم های مختلف با همکاری موزه ارتباطات ایران به عنوان تنها نهادی که در برگیرنده تاریخ ، فرهنگ و حافظ هویت صنعت ارتباطات کشور است و طی یکسال اخیر گامهای موثری در احیای این حوزه برداشته است، حسب مسئولیت اجتماعی نسبت به برگزاری این رویداد، همزمان با فرارسیدن روز ارتباطات اقدام کرده تا تجربه اساتید و صاحبان فن حوزه ارتباطات را به علاقمندان و دست اندرکاران این عرصه انتقال دهد .

در این گفتگوها حضور بهم رسانید و در راستای مسئولیت ارتباطی خود ادامه دهنده این زنجیره باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *