تبریک مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان

تبریک مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان
تبریک مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان
محمود تبریزی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان عید سرسپردگی به درگاه خدا و روز رهایی از هر چیزی غیر از خدا را تبریک گفت.


به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی صندوق قرض‌الحسنه شاهد در متن پیام آمده است:

بگذر از فرزند و مال و جان خویش

تا خلیل اللّه دورانت کنند

سر بنه در کف برو در کوی دوست

تا چو اسماعیل، قربانت کنند

اگر ابراهیم، خلیل اللّه گشت، از آن رو بود که در مقام دوستی و محبت به خدا، از هر چه داشت، حتی از جوانی اش گذشت، و اگر اسماعیل، ذبیح اللّه شد، به آن خاطر بود که تسلیم فرمان حق بود و به پدرش گفت: آن چه مأموری انجام بده، که مرا از صابران خواهی یافت.

اگر بتوانیم رضای خویش را فدای رضای حق کنیم؛ اگر بتوانیم از خواسته دل در راه خواسته دین چشم بپوشیم؛ و اگر بتوانیم از داشته ها و خواسته ها بگذریم؛ آن گاه به مرز عبودیت و به حوزه قربان گاه قدم نهاده ایم.

عید قربان مجرای فیض الهی و وسیله عنایت رحمانی به بندگان مؤمن و مسلم و مطیع است.

حضرت علی علیه السلام در یکی از روزهای عید قربان، در خطبه ای که برای مردم خواندند، فرمودند: «این روز، روزی است که حرمتش بسیار بزرگ است و امید بهره وری از برکاتش افزون و چشم ها به امید آمرزش الهی دوخته است. پس در این روز، خداوند را بسیار زیاد عبادت کنید و از او آمرزش بخواهید و به درگاهش توبه کنید، همانا او توبه پذیر و مهربان است ».

عید قربان با نماز و عبادتش، با ذکر و دعایش، با قربانی و صدقات و احسانش، بستری برای جاری ساختن مفهوم عبودیت و بندگی است و فصلی است برای قرب یافتن مسلمانان به خداوند، آن هم در سایه عبودیت و اطاعت.

اگر حضرت ابراهیم، در اجرای فرمان خدا، خنجر بر حنجر اسماعیل عزیزش نهاد و در این راه، لحظه ای تردید به خویش راه نداد؛ اگر حضرت اسماعیل، پدر را بر اجرای امر الهی تشویق می کرد و خود را آماده قربانی شدن می ساخت (یا ابت افعل ما تؤمر) این ها نشانه و گواه مسلمانی آن پدر و پسر و شاهد صدق آن دو عزیز الهی در قلمرو بندگی بود.پس عید قربان، فصل فدا کردن عزیزها در آستان عزیزترین است، یعنی خدای متعال.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات  در روز عرفه فرا رسیدن عید بزرگ قربان عید سرسپردگی به درگاه خدا و روز رهایی از هر چیزی غیر از خدا  را به  تمامی  جهان اسلام  و حاجیان گرامی  و همچنین  خانواده بزرگ ایثار و شهادت که  از عزیزترین‌ها در راه اسلام گذشتند و همچنین همکاران خدوم صندوق قرض الحسنه شاهد عرض تبریک و تهنیت دارم و از خداوند منان آرزوی توفیق روز افزون و خدمت  به این عزیزان را در ظل توجهات حضرت مهدی (عج) مسئلت  دارم.

محمود تبریزی

مدیر عامل

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82004

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *