- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

تاسیس زنجیره سوپر مارکت‌های مالی برای قرن جدید

تاسیس زنجیره سوپر مارکت‌های مالی برای قرن جدید
حجت‌اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیر شعب غرب تهران خبر داد:
تاسیس زنجیره سوپر مارکت‌های مالی برای قرن جدید [۱]

مدیرعامل بانک صادرات ایران از برنامه‌ریزی و آمادگی این بانک برای جهشی بزرگتر خبر داد و گفت: بانک صادرات ایران در پی خلق سود و دارایی و ارزش افزوده است و تلاش خواهیم کرد تا همچنان در اوج بماند. اکنون بانک از لحاظ منابع، مصارف، بهای تمام شده پول، نرخ موثر تسهیلات، مطالبات، سودآوری، ساختار مالی و ترکیب این اقلام در شرایط مناسبی است اما کارهای باقیمانده زیاد است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیر شعب غرب تهران با بیان این مطلب افزود: در بانک کارهای زیاد و ظرفیت‌های استفاده نشده فراوانی وجود دارد. بانک به نیروهای متبحر و مدیران برجسته نیازمند است و مدیران ارشد فعلی، نسلی هستند که از لحاظ کاری به خوبی تربیت شده‌اند. از این نسل کسانی کارهای بزرگی در بانک انجام داده و دست سایر همکاران را گرفته و موجب ارتقای آنها شده‌اند.

مهمترین ویژگی کار حرفه‌ای ارتقای پله پله است. هر جا اشتباه کرده‌ایم و کسی را از رتبه اول به رتبه دهم ارتقا داده‌ایم، هم بانک زیان کرده و هم خود فرد. کسانیکه به صورت حرفه‌ای کار کرده باشند، تحت هر شرایطی و در هر سمتی با رویکرد حرفه‌ای به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: برخی که دوره کارشناسی و دوران پشت باجه را سپری نکرده باشند، به سختی توان مدیریت دارند اما کسانیکه پله پله همه مسیر ترقی را پیموده‌اند، موفقند و مسیر همیشه برایشان باز است.

صیدی در این مراسم از ۲۵ هزار همکار بانک شامل مدیران مناطق و استان‌ها، رؤسای حوزه و شعب و تمامی همکاران در شعب و ستاد قدردانی کرد و افزود: در ۴۲ ماه گذشته همه همکاران کمک کردند تا بانک روند صعودی را طی کند و از زیان دهی خارج و وارد محدوده سودآوری شود.

وی از آماده شدن پیش‌نویس گزارش حسابرسی برای برگزاری مجمع سال ۹۹ بانک در روزهای آینده خبر داد و افزود: در صورت همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس، مجمع بانک را با صورت‌های مالی مناسب تا پایان خرداد ماه برگزار خواهیم کرد.

صیدی با تشکر از همه همکاران برای خلق این رویداد بزرگ، اظهار کرد: خروج از ۸۵ هزار میلیارد ریال زیان و وارد شدن به منطقه سود کار دشواری و ارزشمندی بود که بابت آن از همه همکاران بانک تشکر می‌کنم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین از برنامه‌ریزی و آمادگی بانک برای جهش بزرگ‌تر خبر داد و گفت: بانک در پی خلق سود و دارایی و ارزش افزوده است و تلاش خواهیم کرد تا بانک صادرات ایران همواره در اوج باشد. اکنون بانک از لحاظ منابع، مصارف، بهای تمام شده پول، نرخ موثر تسهیلات، مطالبات، سودآوری و ساختار مالی و ترکیب این اقلام در شرایط مناسبی است اما کارهای باقیمانده زیاد است.

وی اظهار کرد: با ورود به سال جدید، برنامه «صاد ۱۴۰۰» را در پیش داریم تا بانک صادرات ایران بتواند به شکل جدید متناسب با قرن نو ظاهر شود و ۱۱۰ شعبه منتخب آن با سایر بانک‌ها هم از نظر محتوا و هم از حیث ظاهر متفاوت باشد. در تلاشیم تا شعب، کارکرد سوپرمارکت مالی با زنجیره کامل را داشته باشند و با تمرکز بخشی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی جامعه در بانک صادرات ایران، خدمات پرداخت و مدیریت ثروت را انجام دهند. ما برای تحقق این حرکت بزرگ به حمایت و همکاری تمامی همکاران نیاز داریم و باید موفقیت بانک صادرات ایران را در قرن آینده تضمین کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد، سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام مردم ایران اظهار کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد نهاد مردمسالاری دینی، کار بزرگ و پیامبر گونه‌ای کردند که روز به روز بر منزلت و عمق آن افزوده می‌شود.

صیدی با تاکید بر لزوم حضور همگانی در پای صندوق‌های رای، افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که ایران اسلامی، سربلند و آزاد و مستقل است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از زحمات امیرحسین رفیعی، مدیر شعب سابق غرب تهران قدردانی و شیوه کار کردن وی را حرفه‌ای، بدون حاشیه و همراه با مسئولیت‌پذیری عنوان و برای عزیز اسکندری در سمت مدیریت شعب غرب تهران آرزوی موفقیت کرد.

صیدی، ظرفیت شرکت‌های بزرگ در حوزه مدیریت شعب غرب تهران را برشمرد و تاکید کرد: باید منابع غرب تهران افزایش یابد.

وی لزوم افزایش پرونده‌های اعتباری، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش نرخ موثر تسهیلات را به عنوان سه راهبرد مهم خاطرنشان کرد و گفت: باید تلاش بیشتری انجام و با برنامه‌ریزی جامع، شرایط برای افزایش منابع این مدیریت فراهم شود.

[۲] [۳]