- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بیشترین میزان فروش بیمه‌نامه آتش‌سوزی در یکی از پرریسک‌ترین مناطق کشور

بیشترین میزان فروش بیمه‌نامه آتش سوزی در یکی از پرریسک‌ترین مناطق کشور

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی شرکت بیمه میهن، اظهار داشت: در گذشته یکی از کم‌ریسک‌ترین بیمه‌نامه‌ها، بیمه‌نامه آتش سوزی منازل مسکونی بود اما در سال‌های اخیر با توجه به تغییرات اقلیمی، جوی و بروز حوادث زلزله و سیل، شرکت‌های بیمه‌ای خسارت‌های بسیار سنگینی را برای این بیمه‌نامه پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱]، “سمیه سلطانی”، در گفتگو با چابک‌آنلاین، اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ افزایش چندانی در نرخ دراین بیمه‌نامه‌ها نداشتند چرا که این بیمه‌نامه نقشی حمایتی به‌خصوص از اقشار کم درآمد داشته و سیل و زلزله هم در حاشیه شهرها و روستاها و مناطق محروم خسارت‌های بسیاری به بار می‌آورد.

به تازگی اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: همواره نگران وقوع زلزله در تهران هستیم چرا که تهران یک استان پرگسل است و گسل‌هایی دارد که می‌تواند زلزله‌هایی بیش از هفت ریشتر را رقم بزند. به گفته نجار، روزانه ۶۰ تا ۷۰ زلزله کوچک در کشور رخ می‌دهد و هر سال به طور میانگین ۱۰۵ زلزله تا ۴ ریشتر را شاهد هستیم.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه میهن گفت: شرکت‌های بیمه‌ طرح‌های متنوعی از بیمه‌نامه آتش سوزی را با پوشش‌های مختلف و قیمت‌های مناسب ارائه می‌کنند؛ درواقع رقابت به‌ قدری تنگاتنگ است که حداکثر تخفیف‌ها روی این بیمه‌نامه‌ها اعمال شده است. وی، تصریح کرد که تعدیل نرخ بیمه‌نامه‌ها باید منطقی باشد و بیشتر از این نمی‌توان روی نرخ بیمه‌نامه آتش‌سوزی مانور داد.

سلطانی، بیان کرد: بیشترین فروش در مناطق غربی کشور مانند کرمانشاه و اسلام آباد غرب است که زلزله را از نزدیک حس کرده بودند، اما به عنوان مثال در تهران کمترین فروش را داشته ایم.

به اعتقاد وی؛ بیمه‌نامه آتش سوزی منازل مسکونی، بیمه‌نامه پر ریسکی نیست و معمولاً در فروش آن، پراکندگی ریسک رعایت می‌شود بنابراین می توان از نگرانی شرکت‌های بیمه کاست.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه میهن، ادامه داد: در بازار فعلی نرخ های بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی بسیار پایین بوده و خطر اصلی این بیمه‌نامه، آتش سوزی، صاعقه و انفجار است و پوشش های دیگر به نوعی خطرات تبعی این بیمه نامه هستند اما با این‌حال کمترین نرخ در بین تمام خطرات مربوط به این سه خطر است.

سلطانی ابراز کرد: به جز خطرات تبعی مانند زلزله و سیل و که در طرح‌های آتش سوزی مسکونی ارائه می شود، پوشش هایی چون نقص عضو و هزینه پزشکی و اسکان موقت پس از حوادث و بلایای طبیعی نیز در این بیمه نامه ها با حق بیمه ناچیز لحاظ شده تا اطمینان خاطربیشتری برای بیمه گذار پس از بروز حوادث فراهم شود.

وی، با اشاره به نرخ پایین بیمه نامه آتش سوزی، افزود: فرهنگ خرید بیمه نامه آتش سوزی چندان جانیافتاده و تنها در مناطقی که حادثه را از نزدیک لمس کرده اند یک مقدار خرید این بیمه نامه افزایش داشته است.

[۲] [۳]