به هفت روش امنیت تلفن همراه خودرا افزایش دهید

توسعه پویا، امنیت تلفن همراه امروز یکی از زمینه‌های امنیت برای ما در زندگی شخصی است. وصل بودن حساب‌های بانکی به تلفن همراه و  وجود داشتن انبوی از اطلاعات شخصی این مساله را تایید می‌کند.

هم اکنون وصل بودن حساب‌های بانکی به تلفن همراه و اطلاعات شخصی کاربران در آن ضرورت توجه به امنیت تلفن همراه را دو چندان می‌کند. علاوه بر این تلفن همراه در حال حاضر یک وسلیه‌ای است که افشای اطلاعات در آن نیز حتی می‌تواند امنیت شما را در حوزه‌های مختلف به خطر بیاندازد. بهتر برای مراقبت از این موضوع راه‌های بالابردن ضریب امنیت تلفن همراه خود را بالا ببریم و از اشتباه‌های رایج در این باره دوری کنیم.

برای اینکه بتوانیم امنیت تلفن همراه خود را بالا ببریم، راه‌های مختلفی پیش روی ماست، اما در این گزارش به ۷ روش رایج برای بالا بردن امنیت تلفن همراه می‌پردازیم.

۱. از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید

برای اینکه بخواهید، تلفن همراه شما امن باشد، مهم ترین نکته، انتخاب رمز‌های قوی است. رمز عبور شما باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.
این مساله باعث می‌شود امکان هک کردن یا قابل پیش بینی‌بودن رمز استفاده شده از سوی شما بسیار پایین بیایید و در بسیاری از موارد صفر شود.
۲. احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

یکی از بهترین‌ روش‌های برای بالا بردن امنیت تلفن‌ همراه یا امنیت اپلیکیشن‌هایی که از آنها استفاده می‌کند، فعال کردن رمز دو مرحله‌ای است. خصوصا برای آنهایی که در تلفن همراه خود تصاویر یا اطلاعات شخصی دارند یا حساب‌های بانکی فعالی روی تلفن همراه خود دارند.
 احراز هویت دو مرحله‌ای با نیاز به وارد کردن کد از دستگاه علاوه بر رمز عبور، یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می‌کند. این مساله در همراه بانک‌ ها و اینترنت بانک ها در ایران تقریبا شایع‌تر از همیشه شده و استفاده از آن در تلفن همراه یا اپ‌های مرتبط با آن نیز کمک بزرگی به ارتقای امنیت دستگاه تلفن شما می‌کند.
۳. برنامه‌های گوشی را به صورت مرتبط آپدیت کنید
اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام از یک طرف و اپ‌های مربوط به کیف پول، اپ‌های بانکی و… زمانی که اقدام به انتشار آپدیت جدیدی از برنامه‌های خود فقط به افزودن قابلیت‌های جدید فکر می‌کنند. آنها در بیشتر مواقع سراغ رفع باگ‌های امنیتی خود می‌روند.
از طرف دیگر به روزرسانی‌های نرم افزار اغلب شامل وصله‌های امنیتی است که آسیب پذیری‌های سیستم عامل موبایل را برطرف می کند.
۴. برای امنیت تلفن همراه ،مراقب Wi-Fi عمومی باشید
این واقعیت را همیشه در نظر داشته باشید که شبکه های Wi-Fi عمومی اغلب ناامن هستند و هکرها می توانند از آنها برای سرقت اطلاعات شما استفاده کنند. از دسترسی به اطلاعات حساس از طریق Wi-Fi عمومی خودداری کنید.
۵. از یک برنامه امنیتی تلفن همراه استفاده کنید
 بسیاری از برنامه های امنیتی تلفن همراه موجود هستند که می توانند از دستگاه شما در برابر بدافزارها و سایر تهدیدها محافظت کنند. برای مثال شما می‌توانید از برنامه Google Authenticator یا برنامه‌های مشابه به آن استفاده کنید.
۶. در مورد مجوزهای برنامه احتیاط کنید
در حین کار با برنامه‌های مختلف، طبق یک استاندارد جهانی پیش از آنکه یک برنامه بتواند به فایل‌ها، تصاویر، شماره‌ها و… دسترسی پیدا کند باید از شما اجازه بگیرد که بسته به نوع نرم‌افزار گوشی برای شما یک نوتیفیکشن‌ ارسال می‌کند و عموما بدون خواندن آن اجازه دسترسی به برنامه‌ها می‌دهیم.
در این مورد ضروری است که فقط مجوزهایی را به برنامه بدهید که برای عملکرد صحیح برنامه ضروری هستند.
۷. از VPN استفاده کنید
استفاده از وی‌پی‌ان یکی از کابوس‌های هکر‌هاست. یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) می تواند ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری کند و از داده های شما در برابر چشمان کنجکاو محافظت کند.
در این زمینه بخوانید

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=57954

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط