- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

به مناسبت روز جهانی پست ؛ ۴ موزه جدید پستی افتتاح می‌شود

به مناسبت روز جهانی پست ؛ ۴ موزه جدید پستی افتتاح می‌شود
به مناسبت روز جهانی پست ؛ ۴ موزه جدید پستی افتتاح می‌شود [۱]
رئیس موزه ارتباطات از افتتاح چهار موزه پست و ارتباطات در شهرهای سبزوار، میبد، دلگان و زنجان که پیش از این آماده سازی آن انجام شده بود خبر داد. 

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، به نقل از خبرگزاری ایرنا حسن عمیدی با بیان خبر فوق گفت: دومین مرکز پست موزه مدرسه دنیا در شهرستان دلگان از توابع سیستان وبلوچستان، دو مرکز با عنوان پست موزه در شهرهای سبزوار و زنجان و یک موزه تمبر نیز در چاپارخانه میبد در استانه روز جهانی پست افتتاح می شود.

وی راه اندازی اولین خانه موزه تمبر ایران در تبریز، اولین مرکز پست موزه مدرسه دنیا در رشت و اولین پست موزه در شهر یزد را یادآور شد و گفت: در این موزه ها گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و  مجموعه‌ای از  پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از  اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته شده است و این فرصت برای مجموعه‌داران تمبر و فیلاتلیک نیز فراهم گردیده تا اقلام قدیمی خود را در این موزه به نمایش بگذارند.

رئیس موزه ارتباطات گفت: آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت‌های ارتباطی از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه ها انجام خواهد شد.

عمیدی عنوان کرد:  “پست، مدرسه، موزه” ایده ای است که از وجود ساختمان های قدیمی پست در سرتاسر کشور به ذهن رسیده، ایده ای که در راستای اجرای اقدامی فرهنگی و در خور دانش آموزان پرتلاش و مستعد کشور انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل نام گذاری مراکز پست موزه مدرسه  و ذکر نام اولین عنوان کرد: اصطلاح اولین از این روی به کار برده می شود که تا پیش از این مدارس قدیمی تبدیل به اماکنی مثل موزه ها شده  و این نخستین بار است که در دنیا، اماکن پستی قدیمی مبدل به مکانی به نام “پست، موزه، مدرسه” خواهد شد.

[۳] [۴]