به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی 

توسعه پویا، نقش ارتباطات و رسانه‌های جمعی در حرکت‌های اجتماعی به‌‏ویژه رویدادهایی مانند انتخابات بر کسی پوشیده نیست. در این ارتباط، رویکردها و نقش هنر فن روابط‌عمومی در ابعاد سازمانی، ملی و بین‌‏المللی قابل مطالعه و بررسی است.

مردم اغلب تمایل دارند مطالبات و خواست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حتی سیاسی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مستقل و آزاد به گوش مسئولان برسانند. در اینجاست که نقش مهم و تاثیرگذار روابط‌عمومی به ‌عنوان رابط بین مردم و مسئولان اهمیت خود را نشان می‌دهد.

در واقع بازشناسی و بازنگری کمیت وکیفیت تعاملات دستگاه‌های اجرایی با مردم از وظایف مهم روابط‏ عمومی محسوب می‌‏شود‏. تغییر و تحول در ارتباطات سازمانی قبل از هر چیز باید از تغییر در رویکردها و برنامه‏‌های ارتباطی روابط ‏عمومی آغاز شود و این تغییر در درون و بیرون سازمان‏‌ها از سوی طیف گسترده و متنوع مخاطبان، به صورت شفاف احساس شود. 

 روابط ‏عمومی کارا، مردمدار و تحول‏‌خواه باید در راستای همسویی با مطالبات مردم کاستی‌‏ها را بشناسد و با هوشمندی و آینده‌‏نگری، صداقت، تخصص‌‏گرایی و بهادادن به نهادهای مدنی مرتبط، به وظایف خطیر خود به‏‌صورت حرفه‌‏ای عمل نماید. بدیهی است کارنامه‌‏ی روابط‌ ‏عمومی، از میزان تعهد عملی به  شاخص‌‏های علمی ارزیابی در این حرفه سنجیده می‌شود. لذا شایسته است که روابط‌ ‏عمومی به طور داوطلبانه، آگاهانه و صادقانه، قبل از دیگران به ارزیابی کارنامه خود بپردازد و با نگاهی سازنده و هدفمند، برای ورود به دوران فناوری‌‏های جدید، آماده و مهیا شود.

روز بیست ‏و‏هفتم اردیبهشت‌‏ماه را که به عنوان روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی نام‌گذاری شده است را گرامی می‏داریم و به دست‌اندرکاران پرتلاش روابط عمومی‌های مردمدار، اعم از مدیران، کارشناسان و کارکنان آنها تبریک و تهنیت می‌‏گوییم.

جواد قاسمی

هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=57364

                                                                          

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط