- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

بنیاد مستضعفان ۲۱۴ واحد مسکونی ویژه محرومان استان سمنان را تکمیل و تحویل داد

بنیاد مستضعفان 214 واحد مسکونی ویژه محرومان استان سمنان را تکمیل و تحویل داد [۱]
بنیاد مستضعفان ۲۱۴ واحد مسکونی ویژه محرومان استان سمنان را تکمیل و تحویل داد [۱]
۲۱۴ واحد مسکونی ویژه محرومان براساس تفاهمنامه های ۲۰ هزار واحدی بنیاد علوی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (۱۴۶ واحد ) و ۱۰ هزار واحدی (۶۸ واحد) با کمیته امداد امام خمینی در استان سمنان تکمیل و تحویل مردم شد.

به گزارش توسعه پویا [۲]، سید سهیل موسوی راهبر پیشرفت منطقه ای شمال در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی گفت: سهم استان سمنان از تفاهمنامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن در مجموع ۲۵۳ واحد است که از این تعداد سهم شهرستان شاهرود ۱۷۷ واحد، میامی ۳۵ واحد و خارج از منطقه هدف ۴۱ واحد است.

وی همچنین در خصوص تفاهمنامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با کمیته امداد امام خمینی نیز گفت: سهم استان سمنان از این توافق ۱۴۰ واحد است که ۹۲ واحد در شهرستان شاهرود و ۴۸ واحد در میامی با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارند و از این تعداد ۶۸ واحد تحویل مددجویان شده است.

موسوی در خصوص تفاهمنامه بنیاد مستضعفان با سازمان بهزیستی در خصوص خانه دار شدن خانواده های دو معلول و بیشتر نیز اظهار کرد: در مجموع در این استان قرار است ۲۲ واحد ساخته شود که ۱۷ واحد در شهر و ۵ واحد در روستا خواهد بود.

راهبر پیشرفت منطقه ای شمال بنیاد علوی در ادامه این گفت وگو به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک سینا برای تعمیر و تکمیل واحدهای مسکونی محرومان استان سمنان اشاره کرد و گفت: پرونده تعدادی از متقاضیان تکمیل شده و به همین دلیل ۵۰ میلیارد ریال از این میزان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند .

وی همچنین از احداث و نصب دو زمین چمن مصنوعی در روستاهای احمد آباد و زمان آباد در این استان خبر داد و گفت: نصب و احداث دو زمین چمن مصنوعی نیز در دستور کار قرار دارد.

موسوی در ادامه با اشاره به اجرای یک خط انتقال آب با هزینه ۱۲ میلیارد ریال گفت: یک خودروی تانکر حمل آب به قیمت ۲۵ میلیارد ریال خریداری و به مردم منطقه و کویری خارتوران اهدا شد.

وی اختصاص یک میلیارد ریال برای نمای مسجد روستای احمدآباد، ۲ میلیارد ریال جهت توسعه و افزایش بنای مسجد روستای تلخاب، اختصاص یک میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز۲۰ مدرسه در مناطق محروم این استان را از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در استان سمنان برشمرد.

راهبر پیشرفت منطقه ای شمال بنیاد علوی در ادامه مساعدت به تعمیر و تجهیز ۵ باب خانه عالم روستایی ، مساعدت به تعمیر و مرمت قنوات آب کشاورزی روستاهای حجاج ، پشت آسمان ، تغمر، مساعدت به لایروبی بند خاکی روستای برم، مساعدت به تعویض خط انتقال مجتمع صالح آباد جهت آبرسانی به ۸ روستا ، مساحدت به احداث خط انتقال از چشمه های رغن، دهنه رغن به ر وستاهای جعفر آباد و عشقوان ، اهدای ۱۵۰ تن سیمان به شهرداری بیارجمند جهت بهسازی معابر را از دیگر اقدامات بنیاد علوی طی یک سال و نیم اخیر در این استان برشمرد.

موسوی همچنین گفت: با توجه به اهتمام بنیاد علوی در جهت سلامتی و بهداشت مردم در مناطق هدف خود، تمام بیماران پروانه‌ای استان سمنان تحت پوشش خدمات بنیاد مستضعفان قرار دارند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=71882 [۱]

[۳] [۴]